חדשות בארץ

פנייה לשר הפנים דרעי: "הענק תושבות קבע לפלסטיני שהציל יהודים בפיגוע"

שיתוף פעולה יוצא דופן, משני צדי המתרס הפוליטי, בין ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, והשחקנית גילה אלמגור. השניים פנו במכתב לשר דרעי, בבקשה להעניק תושבות קבע לפלסטיני שהציל את בני משפחת מרק בפיגוע בדרום הר חברון

הזירה בה חיסלו חיילי צה"ל את אחד מחברי החוליה שרצחה את הרב מרק (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)הזירה בה חיסלו חיילי צה"ל את אחד מחברי החוליה שרצחה את הרב מרק (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, והשחקנית גילה אלמגור פנו היום (רביעי) לשר הפנים אריה דרעי, וביקשו ממנו לאשר באופן חריג תושבות קבע לפלסטיני, שסייע להציל את חייהם של בני משפחת מרק בפיגוע בכביש 60, ליד היישוב בית חגי שבדרום הר חברון.

סיפורו של א', פלסטיני מאזור חברון, נחשף לראשונה על ידי אוהד חמו בחדשות 12. בפיגוע הירי, שהתרחש לפני שלוש שנים, ב- 1 ביולי 2016, נרצח הרב מיכאל מרק הי"ד, אב ל- 10, לעיני ילדיו. א', שנקלע עם אשתו לזירת הפיגוע, נחלץ יחד עמה לסייע לאשתו של הרב מרק ולשניים מילדיהם שהיו ברכב, ובכך הצילו את חייהם. אלא שמאז הפכו חייו של א' לגיהנום: הרשות הפלסטינית סימנה אותו כמשתף פעולה, הוא הוחרם ונודה ולא הצליח לקבל עבודה, ואף הושלכו בקבוקי תבערה לתוך ביתו ונעשו ניסיונות לחסלו.

בשל האיום על חייו, המנהל האזרחי העניק לא' אישור שהייה בישראל, אך לאשתו ובנו לא ניתנו אישורים דומים והוא נאלץ להיפרד מהם. בנוסף, הוא לא קיבל אישור עבודה, ונאלץ להתגורר ברחוב, ואפילו בחוף הים. הוא רעב ללחם, ואשתו – שנותרה בשטחי הרשות הפלסטינית – אינה מצליחה להתפרנס לבדה.

דגן, שנחשף לסיפורו של א', החליט לסייע לו. יחד עם חברים – בשומרון ומחוצה לו – הוא הצליח להשיג אישור שהייה לבנו ולאשתו, לספק למשפחה מזון ומגורים בדירה בתל אביב למשך חודש. אלמגור, ששמעה אף היא על הסיפור, הגיעה לחזק את המשפחה והביאה עמה צעצועים לילד הפעוט.

"אנחנו פונים אליך היום בכדי להביא בפניך בקשה הומניטרית, שעל חשיבותה תעיד העובדה שאנחנו – שביום יום יכולים למצוא את עצמנו בוויכוחים בשל היותנו משתייכים לשני קצוות הקשת הפוליטית – התאחדנו בעניין זה, שיש לו חשיבות מוסרית מהמעלה הראשונה", פתחו דגן ואלמגור את מכתבם לדרעי.

"אין ספק, וכל אדם שלב בקרבו מבין שמן הראוי לתת לאדם הזה – שסובל מהנורא מכל, שאיבד את ביתו, שבנו בן ה- 3 אינו מכיר אותו ורעב רק משום שאביו סייע ליהודים – אישור תושבות במדינת ישראל, לו, לאשתו ולבנו הפעוט".

"זהו לטעמנו עניין מוסרי מהמעלה הראשונה. וכבר אמרו חכמינו: 'כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא'. יש לעזור לאדם זה, שהציל יהודים והוא בעינינו חסיד אומות העולם, שיוכל להתפרנס בכבוד, לא להיות רדוף, שבנו הפעוט יוכל לחיות בבטחה. אנחנו כחברה צריכים להיות מחויבים לדבר הזה", הדגישו השניים במכתב.

דגן ואלמגור ציינו כי במתן האישור החריג יש גם חשיבות ביטחונית: "הענקת אישור התושבות לאדם זה תעביר מסר חשוב – שמי שיציל יהודים ומשום כך איבד את פרנסתו ורכושו הוחרם, יקבל יחס מחבק והולם ממדינת ישראל. כך נהפוך את הסיוע ליהודים למשתלם, ולא חלילה רצח יהודים, כפי שעושה היום הרשות הפלסטינית שמעבירה משכורות למחבלים שרצחו יהודים ויושבים בכלא הישראלי".

"אנו קוראים לך – וחשים שבכך אנחנו מייצגים חלקים נרחבים ושונים בציבור הישראלי – להיענות לבקשתנו זו, בעיצומם של שלושת השבועות, בזמן שעם ישראל מתאבל על בית מקדשו ועל אובדן האחדות ואובדן ערכיו לפני 2000 שנה, להיאחז בערך הנפלא הזה של הכרת הטוב, של אהבת הגר, ולהעניק לא', לאשתו ולבנו הפעוט אישור תושבות קבע במדינת ישראל", חתמו השניים את מכתבם.

תגיות:פיגועהרב מיכאל מרקיוסי דגןגילה אלמגורתושבות קבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה