חדשות בעולם

באיראן טוענים: ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית חוסל על ידי ישראל

בעקבות מותו הפתאומי של יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו, עלתה בתקשורת האיראנית הטענה מפי "מקורות יודעי דבר" כי ישראל וארצות הברית התנקשו בחייו, לאחר שסירב להיענות ללחציהן "להציג טענות מפוברקות חדשות נגד תוכנית הגרעין של איראן"

מטה סבא"א בוינה (צילום: שאטרסטוק)מטה סבא"א בוינה (צילום: שאטרסטוק)
אא

קונספירציה נוסח טהראן: הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה שלשום (שני) על מותו של היו"ר שלה, יוקיה אמאנו, בגיל 72. באיראן יש שמנצלים את המוות הפתאומי, ומאשימים את ישראל וארצות הברית בהתנקשות בחייו.

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית-למחצה "תסנים" טענה הבוקר, מפי "מקורות יודעי דבר", ששמם לא נמסר, כי אמאנו חוסל על ידי ישראל, בשיתוף פעולה של ארצות הברית, וזאת בשל סירובו להיכנע ללחציהן הכבדים "להציג טענות מפוברקות חדשות נגד תוכנית הגרעין של איראן". החיסול – כך נאמר – נועד לאפשר את בחירתו של יו"ר חדש לסוכנות.

המקורות עלומי השם הוסיפו כי "יש ראיה לכך שממשל טראמפ והמשטר הישראלי לחצו באופן קבוע על אמאנו כדי שיאשים את טהראן בהפרת הסכם הגרעין מ- 2015, וזאת בניגוד לכל הדוחות הטכניים והמשפטיים של סבא"א, שאישרו כי איראן מצייתת להסכם".

עוד נטען בידיעה, מפי מקורות אלו, כי ארצות הברית וישראל שמרו בסוד את הידיעה על מותו, עד לאחר שהתקיימה הלווייתו.

אמאנו, דיפלומט יפני, כיהן כיו"ר סבא"א במשך 10 שנים רצופות. תקופת כהונתו השלישית הייתה אמורה להסתיים בנובמבר 2021, אך בשבוע שעבר פורסם כי הוא הודיע למזכירות סבא"א על כוונתו לפרוש מתפקידו במרץ 2020, וזאת בשל מחלה ממנה סבל ואשר גרמה לו לחולשה ופגעה בתפקודו.

תגיות:סבא"אאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה