חדשות בארץ

השגריר הישראלי באו"ם חושף: כך מבריחה איראן נשק לחיזבאללה

רכישת ציוד מתקדם בידי גורמים סורים, הברחת הציוד במסווה של פיתוחים אזרחים, שימוש במתקנים אזרחיים של מדינת לבנון, ונתיבי הברחה חשאיים: כך מצליחה טהראן לתמוך מרחוק בחיזבאללה ולהעביר לרשותו אמצעי לחימה מתקדמים למלחמה הבאה מול ישראל. דנון: "ממליץ להקשיב לאיראנים היום ולהבין שהם מפרים את הסכם הגרעין, ושהם מאוד גאים בכך"

המפה שהציג דנון במועצת הביטחון באו"ם. צילום מסך טוויטרהמפה שהציג דנון במועצת הביטחון באו"ם. צילום מסך טוויטר
אא

"נמל ביירות הפך לנמל הבית של חיזבאללה", כך חשף הערב (שלישי) שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בדיון מיוחד במועצת הביטחון. בדבריו במסיבת העיתונאים קודם לתחילת הדיונים במועצה, וכשהוא לצדו של השליח המיוחד של הממשל האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הודיע כי בכוונתו להתייחס להסלמה החמורה במפרץ בין איראן למעצמות המערב: "אציג היום עדות חדשה לניסיון של איראן לזרוע כאוס בעולם", אמר.

"כולנו מודעים להתנהגות האיראנית בשבועות האחרונים", אמר השגריר. "כולנו יודעים שאיראן משתמשת במטוסים אזרחיים בסוריה, ושיש להן יכולות נוספות מלבד טיסה. היום איידע אתכם על מידע חדש שחשפנו: המשטר האיראני משתמש בנמל ביירות למטרות צבאיות. הם נעזרים בחברות מסחריות, בעיקר מאירופה, במטרה לתמוך בחיזבאללה כדי לפתח את תכנית הטילים שלה. לצערנו, נמל ביירות הפך לנמל חיזבאללה".

אם מועצת הביטחון של האו"ם תחליט לפתוח בחקירת דבריו של השגריר הישראלי, ותמצא כי אכן חיזבאללה משתמש בקביעות במתקנים אזרחיים של ממשלת לבנון כאמצעי לשנע העברות אמצעי לחימה, הרי שזו הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון, ומשכך צפוי הארגון הלבנוני לספוג גינויים קשים ואף סנקציות חמורות.

במהלך הדיון במועצה, הציג דנון מפה בה סומנו נתיבי המעבר של אמצעי הלחימה המתקדמים מאיראן לחיזבאללה – משדה התעופה של דמשק לשדה התעופה ח'רירי בביירות; ממעברי הגבול בין לבנון לסוריה, והנמל הימי הרשמי של ביירות.

"בשנים 2018-2019 ישראל זיהתה פעילות אירנית להעברת אמצעים דו-שימושיים שמטרתם לקדם את פרויקט ייצור הטילים של חיזבאללה. בהובלת כוח קודס, אירן העבירה דרך הנמל הימי של ביירות ציוד דו-שימושי לחיזבאללה שסייע להעצים את התחמשות ארגון הטרור נגד מדינת ישראל. הנמל הימי של ביירות נהפך לנמל הבית של חיזבאללה", אמר השגריר הישראלי לאו"ם.

גורמים סורים, כך לפי דנון, סייעו לארגון הטרור ולרפובליקה האסלאמית בכך שרכישת הציוד נעשתה על ידם ולא על ידי השניים. הגורמים רכשו את ה"ציוד" מחברות אזרחיות זרות והעבירו אותו לביירות, כשהם מסווים את ייעודו של הציוד שנועד לפיתוח טילים מתקדמים של חיזבאללה. "האם אתם בטוחים שהחברות שלכם יודעות מה היעד הסופי של המשלוחים האלה?" הטיח דנון בשגרירי המדינות בדיון.

"אנחנו חשפנו מידע לגבי מה שקורה באיראן פעמים רבות", אמר דנון. "אני ממליץ להקשיב לאיראנים היום ולהבין שהם מפרים את הסכם הגרעין, ושהם מאוד גאים בכך. אנחנו מוטרדים מהתנהלותה של איראן. היום מדינות ערביות חולקות את הדאגה שלנו בנוגע לאיראן".

"בשבוע שעבר ארגנטינה החליטה להכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור, והצטרפה ל-55 מדינות אחרות שעשו זאת. זהו הזמן שהמעצמות האירופיות יתעוררו, זה הזמן ללכת בעקבות ארגנטינה לפני שאיראן ובעלות בריתה יכו שוב", הוסיף דנון בהמשך ההצהרה.

תגיות:איראןלבנוןחיזבאללהדני דנוןמועצת הביטחון של האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה