חדשות בארץ

שר המשפטים הדיח את מנכ"לית משרדו

שר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה, הודיע היום על פיטוריה של מנכ"לית משרדו אמי פלמור, חרף העובדה כי מינויו קצוב. פלמור עבדה במשרד המשפטים קרוב לחצי יובל, וכיהנה כמנכ"לית המשרד 5 וחצי שנים, תחת השרים ציפי לבני, איילת שקד ואמיר אוחנה. פלמור: "פורשת מהתפקיד מלאת סיפוק, ומודה ל-5000 עובדי המשרד ול-40 מנהלי היחידות , וכל מי שעבד לצדי במסירות ונאמנות לאורך השנים"

פלמור (צילום: פלאש 90)פלמור (צילום: פלאש 90)
אא

שר המשפטים אמיר אוחנה הדיח היום (שלישי) את מנכ"לית משרדו, אמי פלמור, אחרי חמש שנים וחצי בתפקיד. על אף שמינויו זמני, אוחנה פיטר את פלמור מאחר ומדובר במשרת אמון. "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג. במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים הן במשרד והן בצוותים בין-משרדיים, להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה", כתב אוחנה בהודעתו. "אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה".

ממשרד המשפטים נמסר כי פלמור תפרוש מתפקידה כבר בימים הקרובים. "אני נפרדת מהמשרד אחרי 23 שנים של עבודה מספקת, הן כפרקליטה פלילית, הן כמנהלת מחלקת החנינות, והן כמנהלת כללית", מסרה פלמור. "בשנים אלה נגעתי בנושאים רבים ורגישים, משפטיים, כלכליים, וחברתיים", הוסיפה. "אני פורשת מהתפקיד מלאת סיפוק, ומודה ל-5000 עובדי המשרד ול-40 מנהלי היחידות , וכל מי שעבד לצדי במסירות ונאמנות לאורך השנים. אני מאחלת הצלחה רבה לשר אוחנה ולמחליפי, ואסייע בהעברה מסודרת של התפקיד".

פלמור עבדה במשרד המשפטים כ-23 שנה, כאשר בתפקידה הראשון שימשה כפרקליטה פלילית בפרקליטות המדינה. פלמור קודמה ב-2014 לתפקיד מנכ"לית המשרד תחת השרה ציפי לבני. השרה איילת שקד החליטה להשאיר את פלמור בתפקידה, ובמהלך כהונתה מונתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בראשות הוועדה למיגור הגזענות נגד יוצאי העדה האתיופית.

אוחנה, שמכהן כשר זה מספר שבועות בלבד, החליף גם את כל סגל היועצים והמזכירות במשרד. בשבוע שעבר פורסם ב"הארץ" כי מינה את בת דודתו, ששימשה עד לאחרונה רכזת לשכה בכירה של מנכ"ל משרד הכלכלה, לתפקיד מנהלת לשכתו.

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, הגיבה לפיטורי המנכ"לית: "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית. ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב וקידום אוכלוסיות מוחלשות ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות", כתבה שקד בחשבון הטוויטר שלה. "אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן".

תגיות:אמי פלמורמשרד המשפטיםאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה