הרב יצחק זילברשטיין

שליח הציבור בעצרת ההתעוררות היה ה...ירקן של העיירה

שיגר רבי יוסף קארו את שלוחיו לאותו ירקן, וביקשוֹ לשמש כשליח הציבור. הירקן סירב, ולא ידע כלל מה רוצים ממנו; וכי אני ראוי לעבור לפני התיבה בעצרת ההתעוררות על הגשמים?!

אא

מסופר שלפני כחמש מאות שנה היתה בצורת קשה בארץ ישראל, והתכנסו הקהילות לעצרת תפילה ותחנונים. בין כך ובין כך, גילו למרן הבית יוסף מן השמים, שבתפילה זו יעבור לפני התיבה הירקן פלוני, המוכר בשוק פירות וירקות!

שיגר רבי יוסף קארו את שלוחיו לאותו ירקן, וביקשוֹ לשמש כשליח הציבור. הירקן סירב, ולא ידע כלל מה רוצים ממנו; וכי אני ראוי לעבור לפני התיבה בעצרת ההתעוררות על הגשמים?! אבל הבית יוסף לא הרפה ממנו, ודרש שיעבור לפני התיבה.

לקח הירקן את המשקולת מחנותו, ובא עמה למקום העצרת. בהגיעו לתיבת החזן, תלה את המשקולת מולו, ופרץ בבכי ואמר: "ריבונו של עולם, הנה המִתְלֶה הקטן שבראש המשקולת דומה לאות יו"ד, צידה הימיני של הקערה דומה לאות ה"א, קנה-המשקולת דומה לאות וי"ו, וצידה השמאלי של הקערה דומה שוב לאות ה"א. וביחד - אותיות שם השם.

"יודע אתה, אבי שבשמים, המשיך הירקן להתייפח, שהקפדתי תמיד להשתמש במשקולת זו בנאמנות, ועל ידי כך קידשתי את שמך הגדול. מעולם לא רימיתי ולא הוניתי במאומה את אף אחד. אנא עשה למען שמך, והַשְפע עלינו שפע רב של גשמי ברכה ממרומים".

כותבי הקורות מספרים, שבתוך זמן קצר התקדרו השמים בעבים, וגשם עז ניתך ארצה...

לרכישת הספר "ופריו מתוק" בהידברות שופס, הקלק כאן.

תגיות:ופריו מתוקהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה