חדשות בארץ

ראשי רשויות נגד רון קובי: "עושה לנו נזק תדמיתי"

סגן יו"ר השלטון המקומי שיגר מכתב חריף במיוחד לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפעול נגד התבטאויותיו של ראש עיריית טבריה נגד שר הפנים ומנכ"ל משרדו: "קובי משתמש ברשתות החברתיות באופן שלא הולם נבחר ציבור, מטיח דברי בלע ומשתמש באלימות מילולית כלפי עובדי ציבור שעושים מלאכתם המקצועית נאמנה"

קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

סגן יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית דימונה, בני ביטון, תקף היום (שני) בחריפות את ראש עיריית טבריה רון קובי, והודיע כי שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה לגנות ולפעול נגד התבטאויותיו של קובי כנגד עובדי ציבור, זאת בעקבות דבריו השנויים-במחלוקת של קובי נגד שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרדו, מרדכי כהן.

"אני מייצג את פורום ערי הפיתוח, מדובר ב-40 רשויות", אמר ביטון בריאיון ל'וואלה'. "צריך לכבד את בחירתם של תושבי טבריה, אבל לא ייתכן שיום יום הוא יעלה לתקשורת ויכפיש את עובדי משרד הפנים", טען סגן יו"ר השלטון המקומי. "יש בתי משפט, יש הליך דמוקרטי, אם הוא הגיש ערעור צריך לחכות להחלטת בית משפט העליון".

"אם קובי חולק על השר מותר לו, אבל אי אפשר להשחיר ולגדף את עובדי משרד הפנים שעושים עבודה יוצאת מן הכלל, אנחנו כראשי רשויות לא נקבל את השיח הזה". לדברי ראש עיריית דימונה, "אני לא נכנס לדיון אם קובי הוא טוב או לא טוב לטבריה זה לא תפקידי, אבל העובדה שראש רשות מלכלכך בתקשורת ומנהל שיח כזה פוגע בנו ראשי רשויות, איך זה מצייר אותנו? כוחניים, בריונים, שתלטנים. יש 250 ראשי רשויות מצוינים במדינת ישראל שעושים עבודה יוצאת מן הכלל, אם יש לך ויכוח עם משרד הפנים תמצה את ההליכים הדמוקרטים".

במכתב ששיגר לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה כתב סגן יו"ר השלטון המקומי כי "מר קובי מתראיין רבות בתקשורת הארצית והמקומית ומגדף את עובדי משרד הפנים ומנכ"ל המשרד תוך שהוא מטיל דופי חמור בהתנהלותם". לדברי ביטון, "קובי משתמש ברשתות החברתיות באופן שלא הולם נבחר ציבור, מטיח דברי בלע ומשתמש באלימות מילולית כלפי עובדי ציבור שעושים מלאכתם המקצועית נאמנה".

ביטון הבהיר במכתבו כי הוא לא דן בסוגיית תפקודו המקצועי של ראש עיריית טבריה, אך הוא מביע "שאט נפש מהתבטאויותיו הקשות והאלימות. ניתן להתווכח ולהעלות לסדר היום נושאים המשפיעים על חיי היום יום של התושבים, אך יש להוקיע דברי בלע וגידופים אותם משמיע רון קובי".

 

"עד בג"ץ אני אקח אותך"

"אני רוצה שהיועמ"ש יקבל החלטה בדבר ניהול שיח אלים ברשתות החברתיות", אמר היום ביטון. "אי אפשר שכל אחד יגיד מה שהוא רוצה, אם זה היה במקום אחר, מזמן היו מגישים נגד קובי תביעה ללשון הרע והוצאת דיבה".

המהלך האחרון של סגן יו"ר השלטון המקומי מגיע בעקבות התכתבות שניהל קובי עם מנכ"ל משרד הפנים ב-19 במרץ, אותה צירף לעתירתו לבג"ץ שבאמצעותה ניסה קובי להוכיח כי יחסיו הרעועים עם משרד הפנים והשר הממונה יוצרים ניגוד עניינים שמונעים, לטענתו, את התערבותו של דרעי בעניינו: "בוקר טוב, התחלת להיות מנכ"ל פוליטי שמנסה לחרב עיר שלמה בגלל השר המושחת שלך! אני מבין שאתה שם מקלות בגלגלים. עד בג"צ אני אקח אותך ואת השר על המחדלים שעשיתם בטבריה ועל הקומבינות! ואדאג גם לחיוב אישי שלכם במחדל שנקרא עיריית טבריה. מעכשיו אני אתנהג אתך בצורה שתלמד אותך בתקשורת איך מתנהגים עם מנכ"ל פוליטי. תתבייש במילה אחת! אני אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק ממשרד הפנים. פורים שמח".

אתמול קיבל בג"ץ באופן חלקי את עתירתו של ראש עיריית טבריה, והוציא צו ביניים שאוסר על שר הפנים לערוך לו שימוע עד לדיון שיתקיים בעניינו בבית המשפט העליון בתוך כעשרה ימים. עם זאת, בית המשפט קבע כי השר הממונה יוכל למנות חברי מועצה חדשים, במקום אלו שנבחרו.

תגיות:אביחי מנדלבליטרון קוביבני ביטוןהשלטון המקומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה