חדשות בארץ

מאסר עולם למחבל שרצח את לוחם דובדבן

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר מאסר עולם על המחבל שהשליך לוח שיש על ראשו של לוחם דובדבן, רונן לוברסקי הי"ד. בני המשפחה, שדרשו לגזור על המחבל עונש מוות, הביעו אכזבה עמוקה מהחלטת בית המשפט: "ביזיון ובושה למשפט הישראלי ולמדינה"

אביו ואחיו של לוברסקי הי"ד, הבוקר (צילום: תנועת "אם תרצו")אביו ואחיו של לוברסקי הי"ד, הבוקר (צילום: תנועת "אם תרצו")
אא

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר הבוקר (שני) מאסר עולם על המחבל אסלאם נאג'י, שרצח את לוחם יחידת דובדבן, רונן לוברסקי הי"ד. המחבל הורשע לפני שלושה חודשים בעבירה של גרימת מוות בכוונה – המקבילה בדין הצבאי לעבירת רצח. בנוסף, נגזרו על המחבל עוד שמונה חודשי מאסר בפועל בגין שיבוש הליכי משפט, וכן הושתו עליו פיצויים בסך 258 אלף שקלים – הסכום המקסימלי על פי החוק הפלילי – אותם ישלם למשפחתו של החייל בתוך שנתיים.

ראש הרכב בית הדין אמר בהכרעת הדין כי "הנאשם חילל את ערך החיים. במעשיו פגע גם בערכים של שמירת הסדר באזור. בכל חברה מתוקנת זכה ערך החיים להכרה עליונה. כך גם במשפט העברי וגם בכתבי האסלאם. הנאשם בחר ליטול חייו של אדם. מובן כי כל עונש שיושת אינו יכול להשיב את המנוח לחיק משפחתו".

כזכור, ב- 24 במאי 2018 השליך המחבל לוח שיש על ראשו של לוברסקי, במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה הפליטים אל-אמערי. לוברסקי נפצע באורח אנוש. הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ונפטר כעבור יומיים מפצעיו. המחבל נעצר כשבועיים לאחר מכן על ידי יחידת דובדבן.

במהלך המשפט תבעו בני משפחתו של לוברסקי הי"ד לגזור עונש מוות על המחבל, אך הפרקליטות הצבאית לא העלתה את הבקשה בפני בית המשפט.

ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד, אמר לאחר הדיון: "ביזיון ובושה למשפט הישראלי ולמדינה, שדרך מערכת המשפט מתייחסת כך לאזרחיה. לא רק אנחנו קיבלנו היום הוכחה נוספת – כל המחבלים הפוטנציאליים קיבלו הוכחה נוספת שמשתלם מאוד לרצוח ישראלים".

"נשקול את צעדינו הבאים", הוסיף האב. "אנחנו כמובן מדברים על עונש מוות, ונמשיך להילחם בעניין הזה. אנחנו מדברים על חבילת הרתעה – שורה של צעדים, שהממשלה יכולה לנקוט כבר היום על מנת להילחם בטרור. בתי משפט הם חלק חשוב במלחמה בטרור, ומה שראינו היום הוא עידוד טרור נטו. אני לא מפחד להגיד שכרגע בית המשפט נגדנו".

אריק, אחיו של רונן, אמר כי הוא חש "אכזבה עמוקה ממערכת המשפט". הוא הוסיף כי "על אזרחי מדינת ישראל לדעת שהמחבלים הולכים לקייטנה בכלא".

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, אשר מלווה את משפחת לוברסקי, מסר: "רוצחו של רונן לוברסקי ז"ל בא מתוך משפחת טרור, דבר אשר מוכיח עד כמה נחוצה חבילת הרתעה רצינית הכוללת גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות והפסקת החגיגות בבתי הכלא. אנו קוראים לממשלת ישראל הבאה לעשות הכל כדי להמשיך ולהילחם בטרור".

סגן-אלוף (מיל'), עורך הדין מוריס הירש , לשעבר ראש התביעה הצבאית ביהודה ושומרון, הגיב על גזר הדין: "מאז שנרצח רונן הי"ד, נרצחו בפיגועי טרור עוד שמונה ישראלים, ובהם אבות, בנים אחים וילדים. עונשי מאסר עולם אינם משיגים את ההרתעה הנדרשת, וחבל שהדרג המדיני, המשפטי והצבאי אינם פועלים לשינוי המדיניות ביחס לעונש מוות, וזאת במטרה להציל ולו נפש אחת. אם כבר לא מקבלים את הדרישה להגביר את ההרתעה באמצעות עונש מוות, אזי שלפחות יעשו זאת דרך כיסו של המחבל".

תגיות:פיגוערונן לוברסקיבית משפט צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה