חדשות בארץ

נתניהו: כהונת השגריר דרמר בוושינגטון תוארך לפחות בשנה

בעקבות הפרסומים, לפיהם נציבות שירות המדינה דחתה את הבקשה להאריך בשנה את כהונת שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הכהונה תוארך לפחות בשנה: "דרמר עושה עבודה בלתי רגילה למען מדינת ישראל"

מימין: דרמר, נתניהו, בולטון ופרידמן (צילום: חיים צח, לע"מ)מימין: דרמר, נתניהו, בולטון ופרידמן (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ראשון) על הפרסומים, לפיהם שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, יסיים בסוף חודש ספטמבר את תפקידו לאחר שבנציבות שירות המדינה סירבו להאריך את כהונתו בשנה נוספת.

"זו הזדמנות לתקן דבר מוזר ששמעתי – שאנחנו לא נחדש את שירותו של השגריר הפנטסטי שלנו בוושינגטון", אמר נתניהו במהלך שידור חי בעמוד הפייסבוק שלו. "אז יש לי חדשות בשבילכם. אנחנו נאריך את כהונתו של רון דרמר לפחות בשנה. הוא עושה עבודה בלתי רגילה למען מדינת ישראל, בשגרירות החשובה ביותר ברחבי העולם, וימשיך לעשות זאת".

אמש דווח בחדשות 12, כי נציב שירות המדינה דחה את בקשתה של לשכת ראש הממשלה להאריך בשנה את תקופת עבודתו של דרמר. בקשה דומה של שר החוץ ישראל כץ נדחתה אף היא, בטענה שמדובר בתקופת בחירות, וכי יש להותיר את ההכרעה בסוגיית השגריר לממשלה הבאה. דרמר עצמו התנה את המשך כהונתו בתפקיד בקבלת הארכה של שנה.

דרמר נחשב לאחד ממקורביו של נתניהו. הוא שימש בעבר כיועצו האסטרטגי, ובהמשך – משנת 2009 – כיועצו המדיני. ב- 2013 החל דרמר את כהונתו כשגריר ישראל בארצות הברית. במרץ 2017, לקראת תום ארבע שנות כהונה, האריכה הממשלה את כהונתו בשנה נוספת. ביוני 2018 קיבל דרמר שנה נוספת בתפקיד. הממשלה קבעה כי "לאור הנסיבות המדיניות הייחודיות, בזירה הבינלאומית בכלל ובנוגע ליחסים המדיניים עם ארצות הברית בפרט", יש להאריך את כהונתו של דרמר בשנה נוספת.

מוקדם יותר היום, הגיב מספר 2 ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, על הדיווחים לפיהם דרמר יסיים את כהונתו בקרוב: "רון דרמר הוא קרוב לוודאי השגריר המזיק ביותר ליחסי ישראל ארצות הברית מאז ומעולם. האיש גרם לזה שהמפלגה הדמוקרטית לא רוצה לדבר איתו, יהדות ארצות הברית לא רוצה לדבר איתו. מלבד הרפובליקנים אף אחד לא רוצה לדבר איתו. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לא לאשר את הארכת כהונתו. זו ממשלת מעבר וממשלת מעבר לא מאריכה כהונת שגריר. אני מודיע שאם ננצח בבחירות – רון דרמר לא ימשיך להיות שגריר ישראל בארצות הברית, מפני שהוא שגריר גרוע שגורם נזק ליחסי ישראל ארצות הברית".

מהליכוד נמסרה התגובה הבאה על מתקפתו של לפיד: "לא היה לישראל שגריר טוב יותר בוושינגטון מרון דרמר. תרומתו לישראל עצומה. הוא פעל רבות להעברת השגרירות לירושלים, להכרה האמריקנית בגולן ולמאבק לביטול הסכם הגרעין עם איראן. יאיר לפיד הוא זה שטען שאסור להתנגד להסכם הגרעין ושהרסנו את היחסים עם ארצות הברית. טוב שלפיד לא מחליט מי יהיה שגריר בארצות הברית. בדיחה".

תגיות:ארצות הבריתרון דרמרנציבות שירות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה