חדשות בעולם

לונדון: מחזיקים בהוכחות שטהראן הפרה את החוק הבינלאומי

על רקע טענת איראן כי המכלית הבריטית נעצרה לאחר שהייתה מעורבת בתאונה עם אוניית דיג, בלונדון טוענים כי הם מחזיקים בתיעוד כי המכלית שטה במפרץ עומאן כאשר לפתע השתלטו עליו כוח איראני

מכלית נפט בריטית במפרץ (צילום: שאטרסטוק)מכלית נפט בריטית במפרץ (צילום: שאטרסטוק)
אא

לאחר כשתי יממות שבהן טענה טהראן כי המכלית הבריטית נתפסה לאחר שנעצרה בתאונה עם סירת דייגים, הערב (ראשון) צוטט ראש אגף הספנות של בריטניה, בוב סנגוטי, כי לונדון מחזיקה תיעוד שמוכיח כי טהראן השתלטה על המכלית הבריטית בשטח הטריטוריאלי של עומאן וכי היא גרמה לעצירתה. משמעות הוכחה זו, אם ישנה, היא שאיראן הפרה ברגל גסה את החוק הבינלאומי ועצרה ספינה שלא בעילה מספקת.

"תרשים ההתרחשויות שפורסם על ידי ממשלת הוד מעלתה מראה בבירור שהספינה שהפליגה תחת הדגל הבריטי שהתה בשטחה הימי של עומאן בזמן שאנשי משמרות המהפכה עלו על סיפונה", צוטט סנגונטי בכלי התקשורת.

בתוך כך, הטלוויזיה האיראנית פרסמה הערב תיעוד נוסף מהמכלית הבריטית המוחזקת בנמל בנדר עבאס, כשדגל איראן נראה מתנוסס עליה.

שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, אמר אמש כי המכלית אולצה להיכנס למים השיפוטיים של איראן, ובדרך לשם לא ארעו כל "תאונות כלשהן". במכתב בהול ששיגרה הבוקר בריטניה למועצת הביטחון של האו"ם, נאמר כי משמרות המהפכה התקרבו למכלית הבריטית בצורה מאיימת, ולבסוף השתלטו עליה כשהיא שהתה במים הטריטוריאליים של עומאן, ובכך הפרו את החוק הבינלאומי. בהתייחס לטענה האיראנית כי ההשתלטות נעשתה לאחר שכלי השיט נעצר כתוצאה ממעורבות בתאונה עם סירת דיג איראנית, טענו בלונדון כי אלו "טענות שקריות ולא מבוססות, ואנו שוקלים את צעדינו", נמסר במכתב. "לא נקבל צעדים כאלו שמאיימים על תנועת אניות במים בינלאומיים".

במקביל, שליח איראן לבריטניה, חמיד באידינגד, קרא היום לבריטניה לרסן "כוחות פוליטיים פנימיים", שלטענתו מעוניינים בהסלמה של המתיחות השוררת בין שתי המדינות בעקבות ההשתלטות של איראן על שתי מכליות בריטיות, כאשר אחת מהן שוחררה כעבור זמן קצר. "ממשלת בריטניה צריכה לרסן את הכוחות הפוליטיים הפנימיים שרוצים להסלים את המתח הקיים בין אירן לבריטניה מעבר לנושא הספינות, זה די מסוכן ולא חכם בזמן הנוכחי הרגיש באזור", כתב באידינגד.

חברת "סטנה בולק", החברה הבריטית המפעילה את שתי מכליות הנפט שנתפסו בידי משמרות המפכה, הגישה היום הגישה לרשויות בטהראן בקשה רשמית לבקר את כל 23 אנשי צוות הספינה.

"אני יכול לאשר שהגשנו בקשה רשמית לרשויות בנמל בנדאר אבבאס", אמר נשיא החברה אריק האנל. "אני יודע שהם קיבלו את ההודעה, ואנו ממתינים כעת לתשובה הרשמית. בינתיים נמשיך לשתף פעולה ולעבוד עם כל הרשויות המתאימות".

תגיות:בריטניהאיראןההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה