חדשות בארץ

זעם בטהראן על דברי הנגבי: "ישראלים מדברים בגאווה על הריגת איראנים!"

בערוץ הטלוויזיה הממשלתי המשמש כזרוע התעמולה של טהראן זעמו על התבטאותו החריגה של חבר הקבינט ותקפו: "כך הישראלים מדברים בחופשיות ובגאווה על הרג אירנים". לדברי הערוץ האיראני, "רק דמיינו מה היה קורה אם זה היה הפוך"

הנגבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הנגבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

זעם באיראן בעקבות דבריו הבוקר (ראשון) של חבר הקבינט המדיני-בטחוני, השר צחי הנגבי, כי ישראל היא "המדינה היחידה בעולם שהורגת אירנים כבר שנתיים". בציוץ בחשבון הטוויטר של PressTV, ערוץ טלוויזיה ממשלתי של איראן, הטיחו בממשלת ישראל כי "כך ישראלים מדברים בגאווה ובחופשיות על הריגת אירנים!", נאמר, "רק דמיינו מה היה קורה אם זה היה הפוך". בציוץ, תייג הערוץ את מועצת זכויות האדם של האו"ם.

את ההתבטאות החריגה נתן הנגבי בריאיון לכאן ב', שם הצהיר כי "אנחנו מכים באיראנים מאות פעמים בסוריה". השר האף הוסיף כי "לפעמים מודים בכך, לפעמים פרסומים זרים חושפים את העניין. הם מבינים שבישראל מאוד תקיפים כשמדובר בביטחון לאומי".

בהתייחס לשאלה "מה יקרה אם ישראל תסתבך עם איראן", זאת לאור, לטענת המראיין, "תגובתה הזהירה של ארצות הברית לעימות בין בריטניה לטהראן על רקע הברית בין המדינות", השיב הנגבי: "אתה רואה שהאיראנים מאוד מוגבלים בתגובות שלהם, וזה לא בגלל שאין להם יכולות, זה בגלל שהם מבינים שישראל 'means business'.

"אנחנו מאוד מאוד תקיפים כשזה מדובר בביטחון הלאומי שלנו. החשש שאתה מביע, תמיד צריך לקחת אותו בחשבון, ועדיין לא ראינו שהאיראנים נסוגו מהכוונה שלהם לבסס את עצמם צבאית בסוריה, המערכה הזו לא תמה, אבל איך אומרים? הם יודעים בדיוק עם מי להתעסק, ואת מי אפשר לעצבן. אותנו לא".

מוקדם יותר היום הובא תיעוד בסוכנות הידיעות האירנית "TASNIM", בו נראות תמונותיהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על חזית המטרות במטווח ירי של חיילים איראנים.

כך נראה אימון באיראן (צילום: Tasnim News)

לפי סוכנות הידיעות האיראנית, המטרות הוצגו במסגרת "טורניר הירי המיוחד" שנערך בחודש שעבר. "הוא נועד להעריך את המוכנות והכישורים של המשתתפים בירי ובמספר מצבים שונים בזירת הקרב", נאמר. כחלק מתחרות הירי התאמנו החיילים על ירי מדויק ממרחק של 100 ו-200 מטרים, לצד אימוני צליפה בלילה וירי טקטי. מתוך 100 לוחמים שהחלו את האימון, רק 20 שרדו את גמר התחרות.

תגיות:איראןצחי הנגבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה