חדשות בארץ

חוזרת לפוליטיקה: שקד תעמוד בראשות הימין החדש

שרת המשפטים לשעבר סיכמה עם בנט על חזרה למפלגה שהקימו בבחירות האחרונות, כאשר היא שתעמוד בראשות הרשימה ואילו הוא יוצב במקום השני. ההכרזה צפויה לכלול גם חבירה למחנה ימין עם איחוד הימין ועוצמה יהודית, אך באיחוד מפלגות הימין כבר מבהירים כי "לא נוותר על ההובלה"

שקד (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)שקד (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

 חברת הכנסת ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד תודיע הערב (ראשון) על כינוס מסיבת עיתונאים משותפת עם נפתלי בנט, ותכריז על שובה לחיים הפוליטיים. לפי הערכות, בהתאם לסיכומים בין השניים, שקד תוצב בראשות רשימת הימין החדש, לצד בנט שיוצב כמספר 2 שלה. ויתורו זה של בנט על מקום ההנהגה מגיע לאחר שהרשימה בראשותם לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות.

לשכתה של שקד הודיעה כי השרה לשעבר "תמסור הערב הצהרה לתקשורת ובה תודיע על המשך דרכה הפוליטית". מסיבת העיתונאים תיערך במוצאי הצום בכפר המכבייה ברמת גן. "יש למה לחכות", כתבה שקד ברשתות החברתיות.

על רקע הודעתה הצפויה על שובה להנהגת הימין החדש, ראשי איחוד מפלגות הימין, השרים הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', יקיימו פגישה בשעות אחר הצהריים. גורמים בסביבת הרב פרץ מסרו כי "ההחלטה לא לתת את המקום הראשון לשקד עומדת בעינה ולא השתנתה. יש לנו מחויבות לציבור הבוחרים שלנו". גורמים אחרים בסביבתו הוסיפו ותקפו כי "ראינו מה שווה הימין החדש בקלפי". לטענתם, "לא נוותר על המקום הראשון ברשימה במיוחד אחרי העזיבה של בנט ושקד. הם מנסים עכשיו לבוא כאילו מעמדת חוזק, לא נרקוד לפי החליל שלהם".

אמש נפגשו שקד ובנט ובסיומה הודיעו השניים כי היא הסתיימה ללא תוצאות. במרכז הפגישה עמדה השאלה האם להתמודד במסגרת הפלטפורמה שיצרו או במסגרת רשימה פוליטית רחבה, איחוד מפלגות הימין, שתבטיח את היכנסם לכנסת.

במקביל, שר התחבורה ומספר 2 באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את המהלך הצפוי וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "צריך לומר בצורה ברורה: אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין הם יישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים. נראה שבנט ושקד לא למדו את הלקח. טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם".

בריאיון שפורסם אתמול ב"פגוש את העיתונות", רמז בנט לעיתונאית רינה מצליח כי ישקול לוותר על מקומו לטובת הנהגתה של איילת שקד. "אמרתי לאיילת שאם היא תחליט להצטרף אני אניח את האגו בצד ונעשה את מה שנכון". יו"ר הימין החדש סירב לשלול חבירה טכנית עם עוצמה יהודית ואמר כי "אני כרגע לא נכנס לשמות של אף אחד, אבל אף אחד בימין לא פסול".

"אני מאמין חד-משמעית בימין החדש, אבל באותה נשימה אמרתי מההתחלה שלקראת הגשת הרשימות יהיו חיבורים", טען. עם זאת, הבהיר בנט: "הימין החדש רץ קדימה עם ובלי איילת שקד. התנועה גדולה מבן אדם. זה נכון שאני מאוד אשמח שאיילת תצטרף, אבל אני לא מחכה". עוד הבהיר: "אני מעדיף אם אנחנו יכולים להקים גוש ליבראלי בראש אחד ובראש אחר מפלגה אחרת שהיא הגוש הדתי חרדלי -שזה איחוד מפלגות הימין. זה נראה לי כרגע יותר הגיוני אבל צריך לראות, אנחנו יש לנו עוד עשרה ימים".

בריאיון, בנט הסביר מדוע לטעמו לא עברה רשימתו את אחוז החסימה: "אני חושב שלא סיפרנו את הסיפור על למה הקמנו את המפלגה הזאת, והלכנו על דברים שוליים ולא נכונים", אמר. "היינו צריכים להגיד לציבור למה יש צורך חיוני בימין החדש, בימין ליברלי של זהות יהודית - אבל בלי כפייה".

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה