בריאות ותזונה

רוחצים פנים במקלחת? האקדמיה האמריקנית מתנגדת - לא תאמינו מדוע

אתם במקלחת, המים זורמים וזה נראה הכי טבעי בעולם לשטוף את הפנים 'על הדרך'. אלא שדרמטולוגים מהאקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה סבורים שאם אתם משתמשים במים 'קיצוניים' - זה הדבר הכי מטופש שאתם יכולים לעשות

אא

זה נראה הגיוני כל כך: אתם במקלחת, המים זורמים וזה נראה הכי טבעי בעולם לשטוף את הפנים 'על הדרך'.

אלא שדרמטולוגים מהאקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה סבורים שזה הדבר הכי מטופש שאנחנו יכולים לעשות. "רוב האנשים משתמשים במים חמים בזמן המקלחת - דבר שמייבש את עור הפנים וגורם להתרחבות של כלי דם ושבירת רקמות עדינות", מסביר הדרמטולוג ומנהל המחקר ג'ושוע זייכנר. 

זייכנר הוא דרמטולוג בבית החולים 'הר סיני' בניו יורק', ומזה שנים הוא חוקר את השפעות טמפרטורת המים החמים והקרים, על עור הפנים והגוף שלנו. "לא הרבה אנשים מודעים לכך, אבל מים חמים בצורה קיצונית מסירים את השמנים החיוניים שבעור שלנו, שעוזרים לשמור על שלימותו".

אז מה הפיתרון, אם כן?

"הימנעו משטיפת הפנים במים שהיא בטמפרטורה קיצונית - חמה או קרה. זה אולי נראה כמו דבר קטן ולא חשוב, אבל התגובה של העור לקיצוניות במים היא בדרך כלל פריחות, דלקות, גירודים ושאר רגישויות", אומרת ד"ר ג'סטין אוונה, דוברת האקדמיה. 

האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה מביאה במחקרה כי זמן מקלחת אידיאלי צריך להיות בין 5-10 דקות, וככל שנחשפים יותר למים קיצוניים - כך זה יכול לגרות, לייבש ולפגוע בעור הפנים, אך לא רק. 

תגיות:פניםמקלחתדרמטולוגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה