חדשות בארץ

צפו: שריפה גדולה בכניסה לירושלים, לוחמי האש השיגו שליטה

שריפה גדולה בשמורת ליפתא, בכניסה לבירה, הביאה לסגירתו לסירוגין של כביש 1 ולהפסקת פעולת הרכבת בקו ירושלים-נתב"ג. לוחמי האש, בסיוע מטוסי כיבוי, הצליחו להשיג שליטה על האש. שריפה נוספת התחוללה בסמוך ליישוב מבוא ביתר, וגם עליה הושגה לבסוף שליטה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים באירועים

השריפה בכניסה לירושלים, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)השריפה בכניסה לירושלים, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שריפה גדולה של חורש וצמחייה השתוללה בשעות הצהריים (חמישי) בשמורת ליפתא (מי נפתוח), בסמוך לירושלים. 12 צוותי כיבוי, שהגיעו לזירה, ריכזו מאמצים על מנת לבלום את הלהבות ולמנוע את התפשטות האש לעבר בתים, נתיבי התחבורה הציבורית באזור ומתקני תשתית חיוניים.

בשל סמיכות השריפה והעשן לתוואי מסילת הרכבת, הפסיקה הרכבת את פעילותה בקו ירושלים-נתב"ג. המשטרה סגרה לסירוגין את כביש 1 לתנועה, וזאת עקב העשן ובשל פעולתם של מטוסי הכיבוי, שהנמיכו טוס תוך כדי שהם מטילים חומרים מעכבי בעירה אל תוואי התפשטות השריפה.

לפנות ערב הצליחו לוחמי האש להשיג שליטה על השריפה. בחסדי שמיים לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לחורש בשמורה. כביש 1 נפתח לתנועה מלאה, ותנועת הרכבות שבה לסדרה.

(צילום: כבאות והצלה)

שריפת חורש נוספת פרצה בשעות האחרונות בסמוך ליישוב מבוא ביתר. 7 צוותי כיבוי מתחנות בית שמש ומחוז יו"ש, בסיוע מטוסי כיבוי של טייסת "אלעד", הצליחו להשיג בשעות הערב שליטה על האש ולמנוע את התפשטותה לעבר בתי היישוב. בחסדי שמיים, גם באירוע זה לא היו נפגעים. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי לוחמי האש מסתייעים בטרקטורוני כיבוי מהירים המטפלים ב"ספוטים" מהשריפה – מוקדי אש קטנים, המדלגים במהירות רבה על גבי הרוח ומציתים מוקדי אש חדשים. נעשה גם שימוש ברכבי אספקת מים, כדי ליצור רצף לחימה קבוע באש. צוותי כבאות והצלה לישראל יישארו בשעות הקרובות בשטח השריפה, בכדי לבצע כיבוי סופי של מוקדי הבעירה.

תגיות:שריפהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה