חדשות בעולם

הקונגרס האמריקני דחה הצעה לדון בהדחת הנשיא טראמפ

הצעה המבקשת לפתוח בהליכי הדחה נגד נשיא ארצות הברית בעקבות התבטאויותיו נגד ארבע חברות קונגרס, נדחתה אמש ברוב מוחלט של מתנגדים. מנהיגת הרוב הדמוקרטי: "עם כל הכבוד למר גרין, ישנן שש ועדות שונות הדנות במקרים של ניצול סמכות, שיבוש משפט ושאר הפעולות שנקט הנשיא". טראמפ: "אסור שדבר כזה יקרה לנשיא ארה"ב שוב!"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

ברוב של 332 מתנגדים מול 95 תומכים דחה אמש (חמישי) בית הנבחרים של ארצות הברית את  ההצעה לדון בפתיחת ההליך להדחת הנשיא דונלד טראמפ. ההצעה הועלתה על ידי חבר הקונגרס, אל גרין, שזו לו הפעם השלישית שהוא מנסה להעלות הצעות לפתיחת הליך הדחה של טראמפ. את ההצעה הנוכחית ניסה להעלות על רקע האווירה הסוערת בוושינגטון בעקבות התבטאויותיו השנויות-במחלוקת של טראמפ נגד ארבע חברות קונגרס מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית.

למרות שהקונגרס האמריקני נשלט על המפלגה הדמוקרטית, ההצעה נפלה ברוב מוחלט. מנהיגת הרוב הדמוקרטי ויו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, נזפה במעלה ההצבעה ואמרה לאחר דחייתה כי יש לפעול בהליכים המסודרים בנוגע להליכי הדחה של נשיא מכהן. "עם כל הכבוד למר גרין, וכפי שאמרתי בעבר חזור ואמור, ישנן שש ועדות שונות הדנות במקרים של ניצול סמכות, שיבוש משפט ושאר הפעולות שנקט הנשיא", הוסיפה.

מצליף הסיעה הדמוקרטית, ג'יימס קלייבורן, אמר גם הוא כי חברי הקונגרס אינם ערוכים לפתוח בדיוני הדחה של הנשיא טראמפ. לטענתו, בין היתר לנוכח עדותו של התובע המיוחד לחקירת קשרי טראמפ-רוסיה, רוברט מולר, בשבוע הבא בבית הנבחרים.

טראמפ התייחס לדחיית ההצבעה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הנושא "גמור". לדבריו, "אסור שדבר כזה יקרה לנשיא ארה"ב שוב!"

הלילה, לאחר ההצבעה הגיע טראמפ לעצרת בחירות בצפון קרוליינה, שם חזר בפני קהל תומכיו על טענתו כי חברות הקונגרס "שונאות את המדינה במובנים מסוימים". הקהל הריע לו וקריאות "לגרש אותה", שהופנו כלפי חברת הקונגרס אילהן עומאר, נשמעו מהקהל. "יש לי הצעה לקיצונים מלאי השנאה שמנסים שוב ושוב להפיל את המדינה", אמר טראמפ בנאומו. "אף פעם אין להן משהו טוב לומר. לכן אני אומר, 'אם אתן לא אוהבות את המצב, תעזבו'. תנו להן לעזוב".

הסערה התורנית ביחסים בין טראמפ והמפלגה הדמוקרטית החלה ביום ראשון, כאשר הנשיא האמריקני תקף בחשבון הטוויטר שלו את ארבע הנציגות הדמוקרטיות – אילהאן עומאר, ראשידה טליב, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ואיאנה פרסלי. הארבע – שזו קדנציה ראשונה שלהן בבית הנבחרים – באות ממשפחות של בני מיעוטים, שהגיעו בעבר לארצות הברית והתאזרחו בה. טליב שמוצאה פלסטינית, אוקסיו-אורטז שנולדה לאם מפורטו ריקו, ופרסלי האפרו-אמריקנית נולדו בארצות הברית, בעוד אילהאן עומר היגרה בילדותה עם בני משפחתה מסומליה. הרביעייה, הזוכה לכינוי "היחידה", משתייכת לפלג הרדיקלי במפלגה הדמוקרטית, שהשפעתו הולכת וגוברת בשנים האחרונות.

בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, האשים טראמפ את הארבע באנטישמיות, באנטי-אמריקניות, בנטייה אנטי-ישראלית ובתמיכה בארגון הטרור אל-קאעדה. "מאוד מעניין לראות את חברות הקונגרס הדמוקרטיות 'הפרוגרסיביות', שבמקור באו ממדינות שהממשלות שלהן הן קטסטרופה מוחלטת, שאומרות כעת בקול וברשעות לאזרחי ארצות הברית כיצד לנהל את הממשל שלנו", כתב טראמפ. "למה שהן לא ישובו לשם ויעזרו לתקן את המקומות ההרוסים ומוכי הפשע מהם הגיעו, ואז יבואו ויראו לנו איך לעשות זאת?"

בעקבות הסערה, שלשום אישר הקונגרס ברוב קולות הצעת החלטה, המגנה את טראמפ. ההחלטה עברה ברוב של 240 תומכים מול 187 מתנגדים. ארבעה חברי קונגרס רפובליקנים ונציג עצמאי הצטרפו לרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים והצביעו בעד ההצעה, הסמלית במהותה, שגינתה בחריפות את "הערותיו הגזעניות של טראמפ, שמעניקות לגיטימציה לפחד ולשנאה כלפי מהגרים ומיעוטים".

תגיות:הקונגרס האמריקנידונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה