חדשות בארץ

יו"ר הסוכנות היהודית למנהיג הלייבור: מפלגתך אנטישמית, חקור את התופעה

לאחר שתחקיר בתאגיד השידור הבריטי חשף שיטות פעולה פנימיות של מפלגת הלייבור בכל הנוגע לטיפול בתופעת האנטישמיות של חבריה, משגר יו"ר הסוכנות היהודית מכתב למנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, ודורש ממנו להקים ועדת חקירה חיצונית שתבחן את אמיתות הטענות ותפעל למגר את נגע האנטישמיות. הרצוג: "ליישם סטנדרטים כפולים על ישראל ולהציב לה רף התנהגות שאף מדינה אחרת לא נדרשת לעמוד בו - זוהי אנטישמיות"

הרצוג (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)הרצוג (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג שיגר היום (חמישי)  מכתב בהול למנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, בבקשה כי יחקור את תופעת האנטישמיות המתרחבת במפלגתו. ההודעה מגיעה בעקבות התחקיר שפורסם שלשום ב-BBC הבריטי, בו נחשף האופן שבו המפלגה מטפלת בתלונות נגד חבריה החשודים בהתבטאויות אנטישמיות, ומוכיחה דפוס התנהלות מפלגתית שנויה-במחלוקת.

במכתבו, שפורסם בחדשות 12, גינה הרצוג את האנטישמיות של הלייבור, וביקש מקורבין לפעול  להקמתה של ועדת חקירה חיצונית שתבחן את התנהלות המפלגה, ותפרסם בפומבי את מסקנותיה. "החשיפה בדבר התפשטות האנטישמיות בתוככי המפלגה גרמה לתדהמה וכעס", כתב יו"ר הסוכנות היהודית. "האופן שבו הנהגת הלייבור טיפלה בתקריות אנטישמיות בשורות המפלגה הוא בגדר שערורייה, והדעת אינה תופסת את קלות הדעת והזלזול שבו נהגו מוסדות המפלגה בחברים שהפיצו דימויים אנטישמיים או הוציאו דיבה אנטישמית".

חלק מהביקורת הרבה שמוטחת בהנהגת הלייבור הוא השימוש, לכאורה, באמירות אנטישמיות ככלי פוליטי כדי לנגח את מדיניות הממשלה השמרנית. "לגיטימי למתוח ביקורת על כל ממשלה", כתב. "אבל לייחס תכונות שליליות, שהן כביכול מולדות, לציבור אתני או דתי שלם - זוהי גזענות. לעשות דמוניזציה לישראל ולישראלים ולהציגם כאילו הם מרושעים מעצם טבעם - זוהי אנטישמיות".

יו"ר הסוכנות היהודית המשיך ותקף בחריפות: "ליישם סטנדרטים כפולים על ישראל ולהציב לה רף התנהגות שאף מדינה אחרת לא נדרשת לעמוד בו - זוהי אנטישמיות. ולשלול את זכותו של העם היהודי למדינה ריבונית משלו - זוהי אנטישמיות. ההתייחסויות האלה נשענות בהרחבה על דעות קדומות, סטריאוטיפים ושנאת יהודים המלווים אותנו מזה דורות רבים".

"אני קורא לך לקחת על עצמך את המשימה הזו מתוך תחושת דחיפות", כתב. "כשיתפרסמו ההמלצות וייושמו בנחישות בתוך המפלגה, יוכלו היהודים הבריטים לחזור ולהרגיש בטוחים ורצויים בלייבור, כפי שהיו בעבר".

מהתחקיר ב-BBC עולה כי במשך כל שנותיו של קורבין כמנהיג הלייבור, רק 15 חברי במפלגה סולקו ממנה בשל אנטישמיות. במקרים רבים, הסתפקה המפלגה באזהרה בלבד, או השעיה. שמונה פעילי לייבור, עובדים לשעבר במחלקת התלונות במפלגה, שכולם מלבד אחד אינם יהודים, העידו כי בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית במספר התלונות. "ביליתי יום אחרי יום בקריאת אמירות אנטישמיות שנכתבו על ידי חברי לייבור", העיד אחד מהעובדים.

לדבריהם, אנשי צוותו של יו"ר המפלגה הפעילו עליהם לחץ כבד בנושא, כאשר בהמשך צירפו אנשיו עובד חדש למחלקת התלונות, ששימש בפועל כמשקיף שמוודא כי ההחלטות שיתקבלו יהיו לרוחו של המנהיג. בין השיטות שהפעילה המפלגה כללו את החלפת המילה "יהודי" במונחים "ציוני" או "ישראלי", וזאת כדי ליצור מצג שמתיימר להציג את ביקורת לגיטימית על הממשלה.

קורבין ואנשיו מיהרו להכחיש את הדיווחים, ותקפו את ה-BBC. "היו המון, המון אי דיוקים בכתבה". אמר קורבין. "אנחנו מתחקרים כל מקרה שעולה. מדובר בפחות מעשירית אחוז מהחברים שלנו שאי פעם הואשמו".

תגיות:יצחק הרצוגג'רמי קורביןמפלגת הלייבור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה