חדשות בארץ

בשל השרב הכבד: גל שריפות ברחבי הארץ, תושבים פונו מבתיהם

נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, הכריז על גיוס כללי של לוחמי האש ומתנדבי מערך הכיבוי. תושבים פונו מבתיהם באזורים שונים ברחבי הארץ בשל התפשטות השריפות, וכבישים רבים נחסמו לתנועה. כל העדכונים – בכתבה

השריפה ליד המושב אדרת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)השריפה ליד המושב אדרת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

השרב הכבד, השורר היום (רביעי) ברחבי הארץ, גרם להתפרצותן של שריפות רבות, ובמספר מוקדים הוחלט על פינוי בתים מתושביהם. נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, הכריז על כוננות "לפיד אדום", במסגרתה התבצע גיוס חירום של כל לוחמי האש והמתנדבים לכיבוי השריפות המשתוללות.

באזור היישובים אדרת ונווה מיכאל, מדרום לבית שמש, פעלו במהלך היום עשרות צוותי כיבוי, בשילוב 6 מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות "אלעד", לכיבויה של שריפה גדולה. משירותי הכבאות נמסר לפני הצהריים כי האש אינה נמצאת בשליטה, וכי היא מדלגת במהירות מהיער בחסות הרוחות הערות, ומתקדמת אל עבר היישובים. בשל התפשטות השריפה, פינו השוטרים את התושבים מבתיהם. כביש 375 מצומת עדולם נחסם לתנועה. מאוחר יותר עדכנו שירותי הכבאות כי השריפה נמצאת לקראת רגיעה.

השריפה באזור היישובים אדרת ונווה מיכאל (קרדיט סרטון: דוברות כבאות והצלה)

שריפה, שפרצה בסמוך ליישוב שבי שומרון, התפשטה סמוך לקו הבתים הראשון וגרמה נזק למספר בתים, למחסנים ולמתחמי תעשייה קטנים, לתשתיות חשמל וטלפון, וכן לרכבים ולציוד מכני שהיו במקום. כל תושבי היישוב פונו מבתיהם. 17 צוותי כיבוי בסיוע מתנדבים פעלו לבלום את התפשטות האש בשורת הבתים השנייה. הם הצליחו להשיג שליטה על השריפה, ובשעות אחר הצהריים המשיכו בפעולות כיבוי סופיות. בהערכת מצב שקיים ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, יחד עם מח"ט שומרון, כיבוי האש והמשטרה הוחלט שלא להחזיר עדיין את התושבים לבתים.

קו הבתים הראשון ביישוב רמת פנקס שבאור יהודה פונה מתושביו, בעקבות שריפת חורש גדולה שהתפשטה מאזור כביש 4 לתוך היישוב. לפחות 7 בתי מגורים ניזוקו מהאש. השריפה התפשטה גם לשכונת סקיא א' בעיר, ותושבים פונו מהרחובות שהיו תחת סיכון. בזירה פעלו 8 צוותי כיבוי, שהצליחו לבלום את התפשטות השריפה. לאחר שהושגה שליטה על האש, נפתחה הכניסה לרמת פנקס, והתושבים החלו לחזור לבתיהם.

בסמוך למתקן אדם, על כביש 444, השתוללה שריפת חורש גדולה. המתקן פונה, וכן פונו כ- 15 אנשים מנאות קדומים. 15 צוותי כיבוי, שפעלו במקום בסיוע 6 מטוסי כיבוי, הצליחו להשיג שליטה על האש ולמנוע את התפשטותה ליישובים בודרוס ונאות קדומים.

בסמוך ליישובים ברטעה, ערערה וקציר שבואדי ערה פרצה שריפת חורש גדולה. במקום פועלים 40 צוותים של לוחמי האש, ו- 3 מטוסי כיבוי חברו אליהם לעזרה, על מנת לבלום את האש המשתוללת. נזק נגרם לארבעה בתים בערערה. כ- 200 בתים פונו בשלושת היישובים, מתוכם 120 בתים בפאתי קציר. כוחות הכיבוי פועלים למנוע את זליגת האש לתוך היישוב. שריפות פרצו גם במועצה האזורית מנשה וביישוב מאיר שפיה.

השריפה בסמוך ליישוב קציר (קרדיט סרטון: דוברות כבאות והצלה)

בצהריים פרצה שריפת קוצים בחניון עפר סמוך לגן הטכנולוגי בשכונת מלחה בירושלים. כ- 10 רכבים עלו באש. 5 צוותי כיבוי והצלה עושים בשעה זו מאמצים לבלום את האש ולמנוע את התפשטותה לבתים ומבני ציבור. 

ביישוב תומר שבבקעת הירדן פרצה בצהריים שריפת קוצים באזור החממות. עקב כך נחסם לתנועה כביש 90 בסמוך ליישוב, לשני הכיוונים. אחר הצהריים דווח כי הכביש נפתח לתנועה, לאחר שלוחמי האש הצליחו להשיג שליטה על השריפה. בשעה זו הם ממשיכים לפעול לכיבויה הסופי.

מוקדם יותר, בשעות הבוקר, פרצה שריפת קוצים באזור צומת הצ'ק פוסט, בין חיפה לנשר. במקום פעלו 9 צוותי כיבוי, בשיתוף 2 מטוסי כיבוי. כביש בר יהודה מאזור הצ'ק פוסט, שנסגר לשני הכיוונים, נפתח בצהריים לתנועה, לאחר שכוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה על השריפה. אחר הצהריים התחדשה האש בגזרה במספר מוקדים. בעיריית נשר הוחלט על פינוי תושבים בשכונת בן דור. בהוראת המשטרה, פונו האזורים בקמפוס הטכניון הסמוכים לשריפה.

מהמשטרה עדכנו כי הכבישים הבאים נסגרו לתנועה, בשל שריפות שפרצו בסמוך להם: כביש 6513 מצומת קציר מזרחה; כביש 67 מבת שלמה למחלף זכרון, בשני הכיוונים; כביש 5 ממחלף ירקון מזרחה; כביש 40 מנחלים לבארות יצחק, בשני הכיוונים; כביש 5504 מניר אליהו לצומת כפר סבא, בשני הכיוונים; כביש 42 מצומת אשדוד ליישובי גדרות, בשני הכיוונים; כביש 461 ממחלף מסובים לסביון, בשני הכיוונים; וכביש 57 מכפר יונה לצומת בית ליד, בשני הכיוונים.

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, קיים בצהריים הערכת מצב בהשתתפות נציגי כוחות השיטור, הכיבוי, הרפואה וההצלה. השר הדגיש כי המאמץ להציל חיים צריך לקבל את העדיפות העליונה, וכי בכל מקרה של ספק לגבי פינוי תושבים או חסימת צירי תנועה – יש לנקוט בגישה המחמירה ולפנות בתים ולסגור צירים. כמו כן, הנחה ארדן למקם כוחות במקומות המועדים לשריפות, להקפיד על נוכחות מפקדים בשטח בצמוד לכוחות, ועל קבלת תמונת מצב רציפה. לאור העובדה שבשל הרוחות העזות נפגעה פעילות טייסת הכיבוי, הורה השר לשים לב לתת עדיפות להפעלת הטייסת בכל מקום שנשקפת סכנה לחיים.

משעות הבוקר ועד לשעה 17:30 טיפלו חובשים ופראמדיקים של מד"א ב- 144 בני אדם שסבלו ממכת חום, התייבשות, התעלפות ותשישות כתוצאה מעומסי החום הקיצוניים. ילד בן 8 מרהט שסבל ממכת חום פונה לבית חולים במצב קשה. מצבם של 143 האחרים קל. במד"א מציינים כי מדובר נרשמה עלייה של אחוזים בודדים בלבד במקרים של פגיעה כתוצאה מהחום לעומת יום קיץ רגיל. בשריפות שפרצו ברחבי הארץ טיפלו צוותי מד"א ב- 7 בני אדם במצב קל, שנפגעו כתוצאה משאיפת עשן וקשיי נשימה.

בתוך כך, מחברת החשמל נמסר כי בשעה 14:00 נשבר שיא הביקוש לחשמל של כל הזמנים, והוא עמד על 13,521 מגוואט. השיא הקודם נרשם בחודש ינואר, ועמד על 13,058 מגוואט.

מרכבת ישראל נמסר בצהריים, כי בשל שריפה שפגעה במערכות הרכבת, תנועת הרכבות בקו באר שבע-תל אביב (הקו המזרחי) פועלת בין תחנת תל אביב ותחנת קריית גת. תחנת להבים נסגרה, וברכבת ממליצים לנוסעים שיעדם באר שבע להיעזר בקו הנגב המערבי.

(עודכן: 17:52)

תגיות:שריפותכבאות והצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה