חדשות בארץ

סקר חדש: ליברמן מזנק, תיקו בין הגושים

ליברמן מטפס למספר דו-ספרתי וממשיך להוות משקל מאוזניים, איחוד בימין יהיה על חשבון הליכוד ויחזק את כחול לבן לעמדת השלטון, איחוד בשמאל יניב מנדט אחד יותר ממה שהיו משיגות בריצה בנפרד אך לא מחזק את הגוש, ומפלגתו של אהוד ברק עוברת לראשונה את אחוז החסימה: סקר בחירות חדש

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מסקר של מכון מדגם בראשות מנו גבע שהתפרסם הערב (שלישי) בחדשות 12 עולה כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מזנק לראשונה למספר דו-ספרתי, כאשר במקביל מסתמן שוויון מוחלט בין הגושים ללא ליברמן. גוש הימין-חרדים עומד על 55 מנדטים, ואילו גוש השמאל, אף עם איחודים, נשאר גם הוא על 55 מנדטים.

מפלגת הליכוד גורפת 31 מנדטים, בעוד כחול לבן מקבלת 30 מנדטים. לאחריהן, הרשימה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים – זאת במידה ואיחוד ביניהם אכן ייצא לפועל.

רביעית בגודלה היא ישראל ביתנו שלראשונה זוכה ב-10 מנדטים, ומשום כך מהווה לשון מאזניים לשתי הגושים. יהדות התורה ממשיכה לשמור על כוחה מהבחירות האחרונות עם 8 מנדטים, ש"ס עם 7. מפלגת העבודה, על אף היו"ר החדש עמיר פרץ מקבלת 6 מנדטים בלבד, אם לא תתאחד עם חברותיה מרצ של ניצן הורוביץ וישראל דמוקרטית של אהוד ברק, שלראשונה עברה את אחוז החסימה, שחגות על אחוז החסימה עם 4 מנדטים. הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד - 5 מנדטים, איחוד מפלגות הימין - 4 מנדטים. מפלגת זהות של משה פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה.

עוד עולה מהסקר כי איחוד בשמאל עם מפלגות העבודה, מרצ וישראל דמוקרטית יפגע בכחול לבן ויוריד אותה ל-28 מנדטים, בעוד שהליכוד נשארת כמות שהיא. לעומת זאת, איחוד כזה עשוי להניב לאיחוד 15 מנדטים, מנדט אחד יותר אם היו רצות בנפרד.

במקביל, איחוד בימין בין איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ועוצמה יהודית כאשר בראש הייתה עומדת איילת שקד, יהיה על חשבונה של הליכוד וידלל אותה בשתי מנדטים, כאשר כחול לבן תזנק למקום הראשון עם 30 מנדטים, בעוד הליכוד יגרוף רק 28.

תגיות:בחירות 2019סקרי בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה