חדשות בארץ

בעקבות שחרור הקצין היורה: חודשו מחאות יוצאי העדה האתיופית

עשרות מפגינים מוחים על שחרורו של קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה ז"ל, בהם הוריו של טקה. המפגינים נשאו כרזות עם "מדינת משטרה", ועברו מרחבת הכנסת לכיוון בית המשפט העליון, שם ביצעה המשטרה 7 מעצרים של מפגינים שהובהרו כי ההפגנות אינם חוקיות

ההפגנות מחוץ למשכן הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ההפגנות מחוץ למשכן הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר הודעת בית המשפט היום (שני) על שחרורו ממעצר בית של קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה ז"ל, מחאות בני העדה האתיופית חוזרים לרחובות. עשרות מפגינים, בהם הוריו של הצעיר, התאספו באזור הכנסת וחסמו כבישים באזור, כאשר לאחר מכן צעדו לכיוון בית משפט העליון וחסמו לזמן קצר צומת רחובות סמוך. 7 מפגינים נעצרו עד כה ובמשטרה נחושים למנוע שיבושי תנועה. הפגנה זו, כמו ההפגנה בצומת הרחובות רבין-זוסמן, נפתחו ללא אישור המשטרה.

מתיעוד המחאה בסמוך לבית המשפט העליון נראים המפגינים כשהם צועקים: "ביזיון לבית המשפט, ביזיון למח"ש, ביזיון למשטרת ישראל". כ-30 שוטרים בראשות מפקד תחנת מוריה, נצ"מ רונן עובדיה, הבהירו בכרוז למפגינים כי לאור היותה של ההפגנה לא חוקית, עליהם להתפזר מהמקום. עם זאת, צפוי כי במשך היום יחזרו המחאות בהדרגתיות לרחובות ישראל.

מוקדם יותר היום הודיע בית משפט השלום בחיפה כי הקצין היורה ישוחרר ממעצר בית בתנאים מגבילים. עם זאת, השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב דחתה את בקשת מח"ש לאסור את כניסתו של הקצין לכל תחנות המשטרה בארץ למשך 45 יום, וקבעה כי תיאסר כניסתו רק לתחנת זבולון שם פיקד. השופטת נימקה את החלטתה בכך שקיים חשש נמוך שהקצין ינסה לשבש חקירה. עוד נקבע כי ייאסר על הקצין לעשות שימוש במערכות המשטרתיות למשך 45 יום. בנוסף, נאסר עליו לצאת את הארץ בשלושת החודשים הבאים, וכן נאסר עליו להגיע לזירת הירי בקריית חיים.

בתגובה לשחרורו של הקצין ממעצר, אמרו פרקליטיה של משפחת טקה כי כל שהמשפחה מבקשת הוא גילוי האמת ועשיית צדק: "למרבה הצער, החלטות מח"ש והפרקליטות עד כה, בהודעותיהן לציבור, בהדלפות על נטייתן לייחס אחריות מופחתת לשוטר שהרג את יקירן בדמי ימיו ובקוצר ידן להתמודד עם הכפשת שמו, אינן מבשרות טובות. מלכתחילה השוטר היורה קיבל יחס שונה וסלחני כאשר הושם במעצר בית בבית מלון, למרות שירה והרג את סלומון".

ח"כ פנינה תמנו-שטה מכחול לבן תקפה גם היא בחריפות את ההחלטה לשחרר את השוטר: "לפני שבועיים, עוד בטרם יבש דמו של הנער סלומון טקה ז"ל, בחרה מח"ש שלא לבקש את מעצרו של השוטר וכבר אז סללה את הדרך לשחרורו למעצר בית. האם לא ראוי שמי שאחראי למקרה החמור הזה, ולא משנה איזה מדים הוא לובש, יישב במעצר לפחות עד לבירור והשלמת ההליך המשפטי בעניינו? לי ברור שדם הנער הוא לא הפקר וכך היה צריך לקרות, אך נדמה שמח"ש הקלה ראש בתוצאה הכול כך קשה של המקרה ובעדויות סביב האירוע שהתרחש באותו לילה ארור, אחרת קשה להסביר את התנהלותם".

כבר בשבוע שעבר, במהלך טקס האזכרה לבנו, אמר וורקה טקה, אביו של סלומון, כי ברור לו שהשוטר ייצא זכאי. "איבדנו אמון במח"ש, התשובות כתובות על הקיר, השוטר ייצא זכאי, התוצאה ברורה וכואבת, הוא לא יקבל עונש, הוא לא יעמוד לדין".

תגיות:יוצאי אתיופיהסלומון טקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה