חדשות בארץ

ברק: אקבע גבול למדינת ישראל, אסדיר נישואין אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שחזר לזירה הפוליטית בראשות מפלגה חדשה, פרסם רשימת הבטחות ארוכה לקראת הבחירות הקרובות. בין ההתחייבויות: חקיקת חוקה, אפס תורים בחדרי המיון והורדה של 20% ביוקר המחיה. בתגובה להבטחתו לקבוע גבול לישראל, הזהיר חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) כי ברק מתכוון לבצע נסיגה חד-צדדית עמוקה ביהודה ושומרון

ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, פרסם היום (ראשון) סרטון ברשתות החברתיות, בו פירט סדרה של הבטחות בחירות אותן התחייב לבצע.

ברק הזכיר בדבריו את הבטחת הבחירות שנתן ב- 1999 להוציא את צה"ל מלבנון – התחייבות שבוצעה באמצעות הנסיגה החד-צדדית של ישראל במאי 2000 לקו הגבול הבינלאומי, אותה יזם במהלך כהונתו כראש הממשלה. "אני מתחייב גם להחזיר את הדמוקרטיה לישראל", אמר ברק בסרטון החדש. "אנחנו מתחייבים תוך שנתיים לחוקק חוקה לישראל ברוח ערכי הכרזת העצמאות. אנחנו מתחייבים תוך שנתיים לקבוע גבול לישראל, שיבטיח קודם כל ביטחון ורוב יהודי מוצק לדורות".

ראש הממשלה לשעבר – שמצבו בסקרים אינו מזהיר, ובחלקם מפלגתו אף נמצאת מתחת לאחוז החסימה – הוסיף לרשימה גם מספר הבטחות בתחום הכלכלי: "אנחנו מתחייבים לחינוך חינם מגיל אפס, לאפס תורים בחדרי המיון, להורדה של 20% ביוקר המחיה". בכל הנוגע לסוגיית היחסים בין דת ומדינה, אמר ברק כי יבטל את ה"הדתה", כלשונו, במערכת החינוך, וכן התחייב "להסדרת נישואין אזרחיים בתוך שנה ותחבורה ציבורית בשבת". הוא סיכם את דבריו בכך ש"אפשר לאהוב את זה – או לא. כשאני מתחייב – זה קורה".

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) הגיב, בחשבון הטוויטר שלו, על הבטחתו של ברק בנוגע לקביעת גבול: "כשאהוד ברק מתחייב 'תוך שנתיים לקבוע גבול לישראל' – הוא מתחייב לנסיגה חד-צדדית עמוקה ביהודה ושומרון כמהלך המרכזי של הקדנציה הבאה. על זה הבחירות הבאות". סער הוסיף והזהיר מפני "חזרת המדיניות המסוכנת, שהותירה את ישראל מרוסקת ושותתת דם אחרי הקדנציה הקצרה של ברק כראש ממשלה".

תגיות:גדעון סעראהוד ברקבחירות 2019ישראל דמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה