עובדות שלא ידעתם

הידעתם לבני איזה מעמד אסור לאכול אגוזי מלך?

למי שייכים אגוזי המלך, למה כדור הארץ מתחמם, ומהו פלינדרום?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

1. הידעתם מדוע לאגוזי מלך קוראים בשמם? אגוזי המלך מתועדים כבר מימי האימפריה הבבלית. בימים אלה, רק למלכים ולבני המעמד העליון היה מותר לאכול מן האגוזים היוקרתיים הללו, בעוד על שאר העם נאסרה אכילתם מכל וכל.

2. הידעתם מדוע חוזרות הצבות למקום הולדתן שוב ושוב? נקבות הצב מטילות ביצים על חוף הים. הצבים בוקעים מן הביצים ומוצאים את דרכם אל הים, משם הם נודדים למרחקים. אך נקבות הצבים שגדלו יחזרו שנים לאחר מכן לאותו החוף בדיוק, על מנת להטיל בו את ביציהן! לא רק אצל הצבים קיימת התופעה, אלא גם אצל סוגים שונים של דגים.

3. הידעתם איזה גז מוביל להתחממות כדור הארץ? זהו הפחמן הדו חמצני (CO2), אשר נלכד באטמוספירה של כדור הארץ ויוצר חום. הפחמן הדו חמצני נוצר בדורות האחרונים בכמויות הולכות וגדלות, בעיקר בעקבות ריבוי של מפעלי תעשייה, כלי רכב ממונעים, תחנות כוח ומכשירי הסקה.

4. הידעתם מהן האבנים הרוניות של הסקנדינבים? אלה הן אבנים שעליהן גולפו טקסטים בשפה הרונית – שפתם של הוויקינגים. האבנים הרוניות שמשו חוקרים כדי ללמוד על התרבויות של סקנדינביה ועל ההיסטוריה שלהן, כמו למשל על העובדה שהוויקינגים הגיעו לצפון אמריקה הרבה לפני קולומבוס.

5. הידעתם מהו פלינדרום? פלינדרום הוא מילה, משפט או מספר שניתן לקרוא מימין לשמאל וגם משמאל לימין ללא שינוי, כמו למשל "ילד כותב בתוך דלי" או המספר 7102017. ביהדות ישנו שימוש בפלינדרומים במקרים רבים, כשאחד הידועים ביותר הוא זה של ר' יהונתן אייבשיץ, "פרשנו רעבתן שבדבש נתבער ונשרף".

6. הידעתם מי מנקה את ההיפופוטם? זהו דג השפם, אשר מנקה את גופו של ההיפופוטם מטפילים ומלכלוך, ו"על הדרך" ניזון מאותם טפילים.

7. הידעתם מדוע נוצרות צלקות? כאשר נוצר פצע בגוף, העור והרקמות מתחילים להחלים. הקב"ה יצר תהליך מופלא שבו מיליארדי תאים תורמים את חלקם להחלמה ולייצור המחודש של תאי עור חדשים וכדומה. עם זאת, החיבור לרוב אינו מדויק כפי שהיה בעבר, ולכן נוצרת צלקת.

תגיות:אגוזי מלךעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה