חדשות בארץ

צו חדש: איסור על הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים פתוחים ברחבי הארץ

לאחר קיום הערכות מצב, החליט נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, להוציא צו האוסר על הדלקת מדורות, כולל הבערת אש בשטחים פתוחים בהם יש סכנה להתפשטות האש ולסיכון חיי אדם ורכוש. הצו יהיה בתוקף בין ה- 21 ביולי ל- 26 בספטמבר: "אנו מבקשים להביא לשינוי תרבותי"

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, הוציא צו האוסר על הדלקת מדורות בין השעות 07:00 בבוקר עד 20:00 בערב, וכולל הבערת אש בשטחים פתוחים בהם יש סכנה להתפשטות האש ולסיכון חיי אדם ורכוש. הצו הוצא מתוקף סמכותו של הנציב על פי חוק. הוא ייכנס לתוקף ב- 21 ביולי, ויחול עד ה- 26 בספטמבר.

הצו החדש יחול על כל השטחים בהם יש צמחייה דליקה, שמורות טבע, חורש ויער, תחום יישוב ובכל שטח עד 500 מטרים מהם. כמו כן, ייאסרו ביצוע עבודות ריתוך או אש גלויה (עבודות היוצרות גיצי אש ובעירה) במרחק העומד על 20 מטרים מיערות, חורשים, שמורות טבע וצמחייה דליקה. עם זאת, מפקד המחוז יוכל לאשר בגזרתו אירועים מראש ובכתב ועל פי כללי הבטיחות הנדרשים.

נציב הכבאות החליט על הוצאת הצו לאחר קיום הערכות מצב ובחינה של כלל הגורמים והסיכונים שהוצגו בפניו, לרבות תנאי מזג אוויר, תנאי שטח ומטען אש (צמחייה יבשה ודליקה), שיוצרים תנאים קיצוניים ומעלים את הסבירות להתרחשות דליקות ולהתפשטותן.

בכבאות והצלה לישראל מדגישים, כי החורף המבורך הביא עמו צמחייה רבה, כאשר בחלק מהמקומות צמחייה זו מגיעה עד לגובה של מטר וחצי. העשבייה שהתייבשה מהווה מטען אש, היוצר מורכבות ואיום להתפשטות דליקות. "אנו קוראים לציבור להישמע לצו, כפי שנענה להנחיות כבאות והצלה לישראל בל"ג בעומר ונמנע להדליק מדורות", נאמר בהודעה שיצאה מטעם דוברות כבאות והצלה.

רב-טפסר שמחי הוסיף: "אזרחי ישראל גילו אחריות רבה בל"ג בעומר האחרון וצמצמו את כמות המדורות, מתוך הבנה ואחריות לגבי הסכנות. אנו מבקשים להביא לשינוי תרבותי, בו הציבור יימנע מהדלקת אש מסוכנת באזורים בהם ישנה סכנת התפשטות, ובכלל קידום תרבות לבטיחות באש בבית ובטבע".

שמחי ציין, כי בחלק גדול ממדינות העולם מקובל בתקופת הקיץ להימנע מהדלקת אש שמסכנת את החיים והטבע: "מדי שנה פורצות בישראל עשרות אלפי שריפות בשטחים פתוחים וגורמות להרס של טבע, רכוש ואף מסכנות חיי אדם. האקלים בישראל מחייב להעלות את המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש ולהתנהגות אחראית בטבע".

תגיות:הדלקת מדורותכבאות והצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה