חדשות בארץ

ההרתעה עובדת? הנתונים מוכיחים כי טרור הבלונים ירד דרסטית

על רקע הביקורת החריפה שהטיח יו"ר כחול לבן בראש הממשלה כי הוא אשם באיבוד ההרתעה הישראלית בחמאס, נתונים שמפרסם מערך הביטחון האחראי לכיבוי השרפות מלמד כי מספר הפרחות בלוני התבערה נחתך דרמטית

(צילום: נאסר אסתיה, פלאש 90)(צילום: נאסר אסתיה, פלאש 90)
אא

מנתונים מאוחדים של קק"ל, שירותי כיבוי והצלה ורשות הטבע והגנים עולה כי בשנת 2019 חלה ירידה משמעותית במספר הדליקות שאירעו בשטחי העוטף כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה. על פי הנתונים, מספר השרפות נחתך דרסטית מ-977 ב-2018, ל-190 השנה.

גם מבחינה של חודשי קיץ אשתקד לנוכחי נרשמת ירידה כאשר עד כה פרצו 124 שרפות, בעוד שבקיץ אשתקד פרצו 623. כן גם בחודש מאי אירעו 63 שרפות, ואילו אשתקד 603. בחודש אפריל פרצו 6 שרפות – ובתקופה המקבילה 53.

בעקבות השרפות שפרצו השנה כולו כ-1,400 דונמים, בעוד שאשתקד הושמדו כ-34,000 דונמים. סטטיסטית, בשנת 2018 הממוצע עמד על 9 שרפות ליום, ואילו השנה הוא נאמד ב-2 שרפות. השיא אשתקד עמד על 30 שרפות ביום, לעומת השיא הנוכחי העומד על 10 שרפות. בנוסף, ממוצע הדליקות במהלך מהומות יום השישי על הגדר נעמד על 21 שרפות, בזמן שהשנה זה עומד על 2.

גם בזמן הטיפול בשרפות ניכר שיפור משמעותי, כאשר אשתקד הוא עמד על 8 דקות, ואילו השנה הוא עומד על 5 דקות.

בסיור שערך בשבוע שעבר בסמוך לכפר דרום, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, מתח ביקורת על מדיניות הממשלה שהסכימה ללכת להסדרה מול ארגון הטרור חמאס, זאת בזמן שטרור הבלונים נמשך. "חמאס צריך להבין שאם הוא עושה דברים כאלה - הוא יחטוף", אמר גנץ ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס. כל פעם מחדש מגיעים עוד בלונים ועוד שריפה משתוללת. את זה אפשר לראות בשחור בעיניים ובשחור בלב האנשים".

גנץ הטיח בנתניהו כי הוא אשם באיבוד ההרתעה של חמאס. "אנחנו מאבדים את ההתרעה. הסכם הפסקת האש שחתמו עליו שוב מוכיח שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתניהו. ככה לא מייצרים הרתעה. צריך לייצר אותה באמצעות תקיפות חזרות - חייבת להיות תגובה חזקה, אם היא לא קיימת אין הרתעה ואין רגיעה. צריך סף הרתעה חדש וגבוה ולא לבל את השחור הזה".

לטענתו של גנץ, "מבחינת נתניהו - אם הוא בסדר שכל השאר יישרף - אי אפשר לקבל את השריפות האלה. צריך ממשלה שיהיה אכפת לה מהאזרחים ותעבוד בשבילם. השקט חייב לחזור". יו"ר כחול לבן הבהיר כי "כשאין שקט צריך להילחם כשיש שקט צריך לקדם מציאות אלטרנטיבית של תקווה. כשצריך נלחמים וכשאפשר מתקדמים. אין הרתעה ולא נקבל באדישות את השדות השחורים".

תגיות:טרור הבלוניםחמאסבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה