חדשות בארץ

"אנחנו לא עוקרים אנשים. גמרנו עם השטות הזו"

בכנס לציון 40 שנה למועצה האזורית שומרון, הצהיר ראש הממשלה כי "לא נחזור על שגיאות העבר", וכי ישראל לא תדון באף תכנית מדינית אם היא תגרור את עקירתו של "מתיישב אחד". דבריו אלו עולים בקנה אחד עם הצהרות בכירי ממשל טראמפ שאמרו בחודשים האחרונים כי לישראל הזכות לספח חלקים מיו"ש, ובכך רמזו כי הממשל האמריקני עשוי לקבל בשתיקה כל סיפוח ישראלי

ראש הממשלה בביקורו בהר חום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ראש הממשלה בביקורו בהר חום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

"הנה התחייבות, תרשמו. אני נותן אותה בשמי, אבל חשוב שלא מוגבלת בזמן - לא ניתן לעקור אף יישוב בארץ ישראל, לא של יהודים וגם לא של ערבים", כך הצהיר הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע לציון 40 שנה למועצה האזורית שומרון, שהתקיים בהתנחלות רבבה. "אנחנו לא עוקרים אנשים. גמרנו עם השטות הזו. ישראל בהנהגתי לא חזרה ולא תחזור על שגיאות העבר", הוסיף ראש הממשלה.

"כמה עקרונות מנחים אותי ביחס ליהודה ושומרון", אמר נתניהו. "אחד - זוהי ארצנו מולדתנו. שני - נמשיך לפתחה ולבנותה. שלישי - בכל תכנית מדינית לא ייעקר אף יישוב ואף לא מתיישב אחד . ארבע - צה"ל וזרועות הביטחון ימשיכו לשלוט בכל השטח עד הירדן. חמש - אני פועל להשגת הסכמה בינלאומית לעקרונות אלה. ראו מה עשינו ברמת הגולן, מה עשינו בירושלים. המשך יבוא".

הצהרה זו של ראש הממשלה מצטרפת לדברים דומים שאמר ערב הבחירות האחרונות, אז אף הוסיף כי בכוונתו לפעול לסיפוח של חלקים מיו"ש. "מי אמר שלא נעשה את זה?", אמר נתניהו בריאיון לחדשות 12 כאשר נשאל אודות הסיבה לאי החלת הריבונות הישראלית על שטחי גוש עציון ומעלה אדומים. "אנחנו בדרך, אנחנו דנים, נעבור לשלב הבא, להחלת ריבונות ישראלית בהדרגה בשטחי יהודה ושומרון". נתניהו גם טען כי הוא "לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות, כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית מבחינתי". לדבריו, הוא דן בנושא עם הממשל האמריקני, שכידוע מקדם בימים אלו תכנית שלום לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

על רקע זה נזכיר כי בחודש שעבר הצהיר שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כי הוא מצטרף לדבריו של שגריר וושינגטון בישראל, דיוויד פרידמן, כי לישראל יש זכות להחיל ריבונות בלפחות חלק משטחי הגדה המערבית שכבשה ישראל ב-1967. בכך, אישרו השניים את הדיווח כי הממשל האמריקני צפוי לאפשר לישראל לספח לפחות חלקים מיהודה ושומרון, זאת לאור טענתו של פרידמן כי "הסגנון של הפלסטינים הוא להסביר מה הם רוצים, ואם זה לא מגיע אז הם מודיעים שהם מתנגדים".

עם זאת, וחרף דבריו, ראש הממשלה ממשיך לספוג ביקורת קשה ממחנה הימין זאת בעקבות דחיות חוזרות ונשנות של פינוי הכפר הפלסטיני חאן אל-אחמר. נתניהו אמר מספר רב של פעמים כי הפינוי יתבצע "בקרוב", ואולם המדינה הבהירה באחרונה לבג"ץ כי לכל המוקדם – הפינוי יתבצע בדצמבר. "עיתוי הפינוי ייקבע על ידי הדרג המדיני, בשים לב למכלול השיקולים הנדרשים לעניין", נכתב בתשובת הפרקליטות תוך שימת דגש על שתי מערכות הבחירות שהתרגשו על ישראל.  

תגיות:התנחלויותתכנית שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה