חדשות בעולם

בלבנון זועמים על טראמפ: "הסנקציות - מתקפה נגד המדינה"

לאחר החלטת משרד האוצר של ארצות הברית להטיל, לראשונה אי-פעם, סנקציות על צירים בפרלמנט התומכים בחיזבאללה תוך שהוא מאשים אותם בסיוע לטרור, בלבנון תוקפים כי הצעד מהווה התקפה נגד המדינה עצמה

(איור: שאטרסטוק)(איור: שאטרסטוק)
אא

לאחר התקדים האמריקני שנקבע אתמול (שלישי) עם הטלת סנקציות על שורת נציגי פרלמנט לבנוניים של ארגון חיזבאללה, יו"ר הפרלמנט של לבנון, נביה ברי, תקף היום (רביעי) את המהלך האמריקני ואמר כי הסנקציות החדשות נגד הארגון הלבנוני הן "מתקפה נגד המדינה ונגד הפרלמנט".

עם הודעת מחלקת המדינה של ארצות הברית על הטלת סנקציות על שני מחוקקים לבנוניים, הושמעו גינויים חריפים מצד בכירים בלבנון. עלי פיאד, אחד מ-13 נציגי פרלמנט של חיזבאללה, אמר כי הן "בראש ובראשונה עלבון לעם הלבנוני, משום שהן פוגעות בריבונות. על הממשלה הלבנונית לנקוט עמדה רשמית בנושאים המשפיעים על הריבונות הלבנונית". שר האוצר של לבנון, עלי חסן חליל, איש תנועת אמל השיעית ובעל ברית של חיזבאללה, אמר כי "הסנקציות משפיעות על כל אזרח לבנוני, אפילו אם הן כוונו נגד חיזבאללה. הסנקציות אינן מוצדקות ולא משרתות את היציבות הכלכלית בלבנון".

לפי ארצות הברית, הסנקציות שהוטלו אתמול על שני חברי הפרלמנט נעשו בשל הטענה כי השלושה ניצלו את מעמדם "כדי לקדם את האג'נדה המרושעת של חיזבאללה ולפעול בשם איראן". חברי הפרלמנט שהוכנסו לרשימה השחורה הם מוחמד חסן ראאד, וואפיק ספא, ואמין שרי שאף נצפה לצדו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סוליאמני, בתמונה שפרסמה מחלקת האוצר האמריקנית. מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו מסר כי זהו ניסיון לפעול נגד "ההשפעה המשחיתה" של חיזבאללה על לבנון.

סנקציה נוספת הוטלה גם על גורם ביטחוני בארגון. "חיזבאללה עושה שימוש בפעילים שלו בפרלמנט הלבנוני כדי לתמרן את המוסדות התומכים באינטרסים הפיננסיים והביטחוניים של הארגון, ולחזק את פעילותה הזדונית של איראן", נמסר בהודעת מחלקת האוצר האמריקנית.

"חיזבאללה משתמש בפעיליו בתוך הפרלמנט הלבנוני כדי לתמרן מוסדות לטובת תמיכה באינטרסים הכלכליים והביטחוניים שלו וכדי לתמוך בפעילויותיה הזדוניות של איראן", אמרה בכירת מחלקת האוצר, סיגל מנדלקר. "חיזבאללה מאיים על היציבות הכלכלית והביטחונית של לבנון ושל האזור כולו ואת המחיר משלם העם הלבנוני. ארצות הברית תמשיך לתמוך במאמצי הממשלה בלבנון להגן על מוסדותיה מפני ניצול איראן ושליחיה ולהבטיח עתיד מבטיח יותר עבור לבנון".

בהצהרה שנמסרה מטעם מחלקת האוצר האמריקנית נאמר עוד כי "הסנקציות מבהירות שאין הבחנה בין הפעילויות הפוליטיות לבין הפעילויות המיליטנטיות של החיזבאללה". לפי ההודעה, "ארה"ב תמשיך לתמוך במאמציה של ממשלת לבנון להגן על מוסדותיה מפני ניצול של איראן ושל שליחיה הטרוריסטים, ולהבטיח עתיד של שלום ושגשוג ללבנון".

תגיות:לבנוןסנקציותחיזבאללהממשל טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה