חדשות בארץ

נערכים: תרגיל לשיפור המוכנות באירוע דליפת חומרים מסוכנים

בלוד נערך, בהובלת רכבת ישראל, תרגיל שדימה דליפת חומרים מסוכנים בעקבות פריצת אוטובוס למפגש כביש-מסילה

(קרדיט: דוברות רכבת ישראל)(קרדיט: דוברות רכבת ישראל)
אא

בסמוך לתחנת הרכבת בלוד התקיים אמש (שלישי) תרגיל לשיפור המוכנות לטיפול באירוע המערב חומרים מסוכנים. את התרגיל הובילה רכבת ישראל, והשתתפו בו כוחות משטרה, כיבוי והצלה, נציגי כי"ל וחברת הכימיקלים הברום.

התרגיל דימה אירוע בו אוטובוס פורץ שלא כחוק למפגש הכביש-מסילה הסמוך לתחנה, לאחר הפעלת כל אמצעי האזהרה וירידת המחסום, ולאחר מכן נפגע מרכבת מטען המובילה ברום – חומר כימי מסוכן – שהחל לדלוף.

במהלך התרגיל, בודדו עובדי הרכבת את האירוע, דימו פינוי של תחנת לוד וסביבתה מנוסעים, והחלו בטיפול בדליפה, בהתאם לנוהל ובעזרת ציוד ייעודי המותקן בכל רכבת המובילה חומרים מסוכנים. במקביל, עדכנו צוותי הרכבת בזמן אמת את פיקוד הרכבות הארצי. הפיקוד פעל על פי הנוהל השמור לאירועים המערבים חומרים מסוכנים, עדכן את כל הגורמים הרכבתיים בארץ, ודיווח לכל כוחות החירום, ההצלה והגנת הסביבה. 

חטיבת המטענים של רכבת ישראל מובילה מידי שנה קרוב ל- 10 מיליון טון מטענים, מתוכם 1.5 מיליון טון של חומרים מסוכנים בקרונות ייעודיים ומאובטחים, בתוואי מסילה המבודד ברובו מאזורי מגורים ותעבורה. מהרכבת נמסר כי "שינוע באמצעות רכבות מצמצם דרמטית את מספר המשאיות הנוסעות בכבישים ועלולות לסכן חיי אדם במקרה של דליפה או התנגשות. בתום התרגיל יבוצע תחקיר מקיף, במטרה להמשיך ולשפר את יכולות השינוע והמוכנות של רכבת ישראל".

(קרדיט תמונות: דוברות רכבת ישראל)

תגיות:תרגילרכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה