חדשות בארץ

במהלך בניית המכשול: צה"ל חשף תוואי מנהרה חדש בדרום הרצועה

בעת בניית המכשול התת-קרקעי, צה"ל חשף את תוואי נוסף של מנהרה התקפית של ארגון החמאס. לוחמי צה"ל בוחנים כעת את התוואי שלה. במועצה האזורית אשכול מסרו: "המנהרה אותרה הודות לאמצעי ההגנה הטכנולוגיים פורצי הדרך שמופעלים לאורך גבול הרצועה כדי להגן על יישובינו"

מנהרת טרור בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)מנהרת טרור בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

צה"ל הודיע הערב (שני) כי במהלך בניית המכשול התת קרקעי בגבול רצועת עזה, נחשף תוואי מנהרה חדש בדרום הרצועה. לפי דובר צה"ל, בשעות אלה חוקרים הלוחמים את התוואי.

מהמועצה אזורית אשכול, הסמוכה לגדר המערכת בדרום שטח המועצה, נמסר כי הם עודכנו בדבר גילוי המנהרה על ידי דובר צה"ל: "המנהרה אותרה הודות לאמצעי ההגנה הטכנולוגיים פורצי הדרך שמופעלים לאורך גבול הרצועה כדי להגן על יישובינו. המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה"ל". במועצה שיבחו את פעילות צה"ל, ומסרו כי "אנו מודים לחיילי וקציני צה"ל הפועלים בנחישות ובאומץ לב בהגנה על יישובינו".

ההודעה מגיעה לאחר שבדצמבר השמיד צה"ל מנהרת טרור התקפית ברצועת עזה, שהצליחה לחדור כ-200 מטרים לתוך שטח ישראל. בצה"ל הדגישו כי הם במשך חודשים הם היו מודעים לקיומה, וכי  מנהרה זו הובילה למנהרות נוספות בתוככי רצועת עזה.  המנהרה שנחשפה אז עברה באזור חאן יונס, ושיטת בנייתה הייתה שונה מאלו שנתגלו בעבר. אורכה הכולל היה יותר מקילומטר, והותקנו בה קווי טלפון ורשתות חשמל. מנהרה זו הייתה ה-15 במניין המנהרות שנחשפו במהלך שנת 2018.

המכשול התת-קרקעי בגבול רצועת עזה יצא לדרך בעקבות היעד העיקרי שהוצב לצה"ל על ידי הדרג המדיני, זאת בעקבות הכישלון החמור שצץ במבצע צוק איתן, כאשר בתקופה שקדמה לה נהגו בצה"ל שלא לייחס חשיבות לעוצמתן של מנהרות הטרור. במשרד הביטחון החלו בהאצת התכנית לבניית מכשול שינטרל כל חדירה תת-קרקעית לשטחי ישראל, ובמסגרתו יצקו בטון לבטן האדמה לעומק של עשרות מטרים, זאת לצד הטמעת טכנולוגיה רגישה ומתקדמת המסוגלת לזהות חפירת מנהרות ממרחק רב.

בשלב זה נוצקו למעלה מ-30 ק"מ של חומת בטון (מתוך קרוב ל-70 ק"מ) בעומק האדמה, כאשר במקביל עמלים בצה"ל על בניית גדר עילית מסיבית לאורך הגבול עם ישראל. לפי הערכות, עד סוף השנה, או במחצית השנה הבאה, עשוי הפרויקט להסתיים, והוא צפוי להגביר את תחושת הביטחון של תושבי העוטף מפני חדירה של חוליות טרור.

תגיות:חמאסמנהרותעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה