חדשות בארץ

בעקבות המקרים המזעזעים: נתניהו הודיע על העברת מעונות היום למשרד החינוך

לאחר הפרשה שטלטלה את המדינה והוציאה אלפי הורים לרחובות, ראש הממשלה מודיע כי הוא מעביר את הפעוטונים, עד גיל 3, לידי אחריות המדינה, ובכך הודיע על יישומו של החוק שעבר בקריאה שלישית כבר באוקטובר אשתקד

ההפגנות אתמול בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ההפגנות אתמול בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

על רקע ההפגנות שהתקיימו אתמול (ראשון) בשורת מוקדים ברחבי הארץ, הודיע היום ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מהתייעצות שערך עם שר החינוך הרב רפי פרץ, הוחלט על העברת תפעול מעונות היום לאחריותו הבלעדית של משרד החינוך. "זה צעד מתבקש, דיברנו על זה אתמול בממשלה וקיבלנו היום החלטה", אמר נתניהו בשידור החי בחשבון הפייסבוק שלו.

על אף שחוק הפיקוח על מעונות היום עבר באוקטובר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, רק 23% מכלל המעונות נמצאים בפועל תחת הפיקוח הממשלתי, וכך צפו ועלו בכלי התקשורת דיווחים מזעזעים של מקרי התעללות קשים בפעוטות עד גיל 3, על ידי הגננות שלהם. הסיבה לכך שהחוק לא יושם בשטח נעוצה בעובדה כי הממשלה התפזרה עוד בטרם נכתבו התקנות המעשיות. אלא, שגם לאחר הודעת ראש הממשלה כי בספטמבר הקרוב יחלו ליישם את החוק, מדובר ביישום חלקי ושאינו עולה על הדרישות האלמנטריות.

לפי החוק, שיצא לפועל ביוזמתן של הח"כיות דאז קארין אלהרר ויפעת שאשא ביטון, המדינה תיקח אחריות מליאה על פעוטות עד גיל 3.

בין התקנות החדשות נקבע כי כל פעוטון שמכיל מעל 7 ילדים יהיה חייב בפיקוח; בשלב ריאיון העבודה למטפלות ומנהלות תיערך בדיקה שתשלול רישום פלילי במשטרה; תיערך בדיקה של מבנה הפעוטון, ויינתנו אישורים שיבטיחו תנאי מחייה נאותים לשוהים בו; יתקיימו הכשרות מלאות של כלל הגורמים המעורבים במגע עם הפעוטות, החל בעזרה ראשונה ועד ייעוץ התפתחותי.

כל פעוטון יהיה חייב ברישיון מטעם המדינה, שתהיה רשאית גם לשלול זאת ממנו או לסרב להעניק לו במצבים מסוימים. למשרד החינוך תינתן הסמכות לפטר עובד או להפסיק העסקה עם נותן שירותים, אם תראה לנכון. כל המידע הרלוונטי על המעונות יהיה שקוף לחלוטין, ויוצג לכל דורש באתר האינטרנט.

לדברי מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, על מסגרות לגיל הרך לתפקד כמוסדות חינוך הכפופות למדינה: "ההורים צריכים לדעת שהם שולחים את הילדים שלהם למקום ציבורי, חינוכי ובטוח", הסבירה. "מקום שיהיו בו הכשרות לכל הצוות החינוכי".

 

"פגעו בילדה שלי, בילדה הקטנה שלי"

אתמול, על רקע פרשת ההתעללות החמורה בפעוטון בראש העין והגשת כתב האישום כנגד "הגננת המתעללת", החלה שורת מחאות הורים מכל רחבי הארץ. במוקד המחאה עומדת הדרישה כי הממשלה תפקח על מסגרות לפעוטות בני פחות מ-3. ההורים הפגינו בלמעלה מ-25 מוקדים, ביניהם מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

לפי כתב האישום, לגננת מיוחסים לא פחות מ-18 סעיפים של התעללות ב-11 פעוטות ותינוקות. הורים רבים התאספו אתמול לדיון בבית המשפט, שם קרא אביו של אחד מהילדים בפעוטון בראש  העין "לשים סוף" להתעללות: "אתה מגיע לכאן, שומע שזה אולי המקרה הכי חמור שמדינת ישראל ידעה, ואתה לא מבין איך זה הגיע אליך לתוך הבית. כשהיא נכנסה לאולם השתדלתי לא להסתכל, ראיתי רק את הכניסה שלה וזהו, זה היה די מהיר. כמו שאמרו, זה המקרה הכי חמור במדינת ישראל - אז בואו נשים לזה סוף".

לדברי יוסי חברה, הורה של ילדה נוספת מהגן, "מדובר באחד האירועים הקשים שידעה המדינה בכל מה שקשור להתעללות. כשהגננת נכנסה לאולם לא הצלחתי בכלל להסתכל לכיוון שלה. יש לי המון רגשות קשים כלפיה וכלפי המעשים האלימים שעשתה. אני מקווה שמערכת המשפט לא תוותר יותר, לא עונש של שנה והיא חוזרת לחיים. אני מצפה לעונש של שנתיים מאסר על כל ילד, לא פחות".

"פגעו בילדה שלי, בילדה הקטנה שלי", הוסיף האב. "אנחנו מנסים להבין איך מתמודדים עם דבר כזה. אני לא שואל אותה דברים על התקופה כי אני לא יודע מה זה יכול לעשות לה. אני מתייעץ עם גורמי מקצוע בשביל לא לעשות לה נזק גדול יותר. יש הורים שראו כמעט את כל הסרטונים, אני לא הצלחתי. זה שבר אותי".

תגיות:מעונות יוםמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה