חדשות בארץ

ברק: "יכול לשרת כמספר 2 של עמיר פרץ"

לאחר הצהרתו של יו"ר העבודה הנכנס כי הוא לא שולל אפשרות כי הוא יכהן כמספר 2 של אהוד ברק, ניפק היום יו"ר ישראל דמוקרטית הצהרה דומה. בתוך כך, יו"ר התנועה ציפי לבני עשויה לשוב לזירה הפוליטית במסגרת מפלגה מאוחדת של ברק והעבודה

ברק ופרץ ב-2012 (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)ברק ופרץ ב-2012 (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, הודיע היום (שני) כי במידה ויהיה איחוד בגוש המרכז-שמאל, הוא לא פוסל תרחיש שבו יכהן כמספר 2  של יו"ר מפלגת העבודה הנכנס, עמיר פרץ. "אני לא עומד על זה שאני אהיה מקום ראשון. הדבר היחיד שצריך להכריע הוא מה יותר טוב למערכת", אמר ברק בריאיון לרדיו 90FM.

ברק אף חשף כי פרץ הציע לו לרוץ במשותף בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, ובין השניים סוכם כי ברק יוביל את הרשימה. "לפני כמה שבועות שוחחנו והוא אמר לי 'תשמע, בוא תצטרף אליי למפלגת העבודה, אני מוכן לפנות לך את המקום הראשון, נלך יחד לפריימריז וננצח שם'", סיפר ברק.

לדברי יו"ר ישראל דמוקרטית, רשימתו החדשה של ברק, אם גוש המרכז-שמאל יתאחד, הוא ילך אתו בכל מצב וללא תנאי: "מעולם לא הצבתי שום תנאי", אמר, "אני יכול לשרת כמספר 2 של עמיר פרץ בדיוק כמו שהוא אמר שהוא יכול לשרת כמספר 2 שלי. אני מתכוון לרוץ עם החבורה שאיתי, שהיא מעולה, עד הסוף. ברור שהתוספת העיקרית שלנו יכולה להיות במסגרת גוש רחב".

דבריו של ברק בנוגע לאי הפסילה של חבירה לפרץ ותפקוד כמספר 2 תחתיו, באים על רקע דבריו של האחרון בשבוע שעבר כי הוא אינו שולל להיות מספר 2 של אהוד ברק, במסגרת רשימה מאוחדת עם מפלגתו החדשה. "אני אשקול כל מהלך שיהיה לטובת המדינה, שייצור סיכוי לבנות גוש גדול שיחליף את ממשלת נתניהו", אמר פרץ בריאיון לקשת 12.

בתוך כך, הבוקר דווח ב'הארץ' כי שרת החוץ לשעבר ויו"ר התנועה, ציפי לבני, שוקלת באחרונה חזרה לחיים הפוליטיים, ומתנה את הצטרפותה לברק באיחוד בין מפלגתו למפלגת העבודה. ביום חמישי צפויים לבני וברק להיפגש.

רשימת התנועה בראשותה של לבני, התמזגה בבחירות 2015 עם מפלגת העבודה לרשימה אחת תחת השם "המחנה הציוני". בבחירות האחרונות החליט יו"ר העבודה דאז, אבי גבאי, לפרק את השותפות בין המפלגות, עובדה שהובילה את לבני להודיע על פרישתה מהמרוץ בבחירות האחרונות, לדבריה כדי לא לפגוע בכוח האלקטורלי של גוש השמאל ולאבד מנדטים. שתי הצעות שהונחו לאחרונה בפניה, הן מברק והן מפרץ, נדחו על ידה, והיום, כך נראה, היא שוקלת זאת שוב. יש לציין כי מלבד הערך הפוליטי של לבני, בקופת מפלגתה שוכנים מיליוני שקלים שעשויים לשרת את אחת מהמפלגות, או שתיהן, שיצרפו אותה לרשימתן.

תגיות:אהוד ברקעמיר פרץציפי לבניבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה