חדשות בארץ

הדוח הבליסטי קובע: קצין המשטרה ירה לקרקע, סלומון טקה נפגע מנתז

בהודעה שפרסמה מח"ש נאמר כי הממצאים בשלב זה מלמדים כי נתז מהירי של קצין המשטרה הוא שפגע בטקה וגרם למותו. בני משפחתו של טקה עלו לקברו בתום השבעה, ובמשטרה נערכים לחידוש ההפגנות של בני העדה האתיופית

נציגי משפחת טקה במשרדי מח"ש, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נציגי משפחת טקה במשרדי מח"ש, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ממצאי הדוח הבליסטי של הירי שגרם בשבוע שעבר למותו של סלומון טקה ז"ל, הצעיר בן העדה האתיופית, מלמדים כי קצין המשטרה ירה לעבר הקרקע, וכי סלומון נפגע בחזהו מנתז של הקליע. כך נמסר היום (שני) בהודעה שפורסמה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

ממצאי הדוח והבדיקות נוספות נמסרו לנציגי המשפחה, ביניהם עורכי דין, שהגיעו הבוקר למשרדי מח"ש, ונפגשו עם ראש המחלקה, קרן בר-מנחם. בפגישה השתתפו בכירים נוספים במח"ש, וכן המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר.

בהודעת מח"ש נאמר כי "בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כאשר נתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער". עם זאת, המשיכה ההודעה, לבני המשפחה "הובהר כי החקירה עדיין נמשכת, וכי עדיין לא ניתן לגבש תמונת מצב ברורה וסופית באשר לנסיבות הירי ומהלך האירועים שהביאו לתוצאה הטרגית. כן הובהר כי מטבע הדברים, עדיין מוקדם לקבוע מה המשמעות המשפטית של הממצאים העובדתיים, שכן כאמור החקירה טרם הסתיימה".

קצין המשטרה שחזר הלילה בזירת הירי את האירועים שהתרחשו בשבוע שעבר, וחזר על גרסתו כי פעל מתוך הגנה עצמית וכי לא התכוון לפגוע בטקה. פרקליטו של הקצין, עורך הדין יאיר נדשי, אמר היום כי הגרסה שמסר הקצין בחקירתו במח"ש נתמכת על ידי הממצאים שפורסמו עד כה.

 

"הכדורים מחפשים את הילדים שלנו"

בני משפחתו של סלומון ז"ל עלו הבוקר לקברו בתום השבעה. אביו, וורקה טקה, אמר בבית העלמין כי הוא והקהילה האתיופית שילמו מחיר יקר, וכי בנו נהרג מבלי שעשה דבר. הוא הביע את תקוותו שבית המשפט יעשה צדק ויטיל עונשים מרתיעים, וקרא לרשויות לשנות את היחס לעדה: "איבדתי בן יקר שלא עשה כלום, על אף הדברים שנאמרים ועל אף שאנשים מנצלים את זה לרעה. הכדורים מחפשים את הילדים שלנו. די לפגיעה, לדיכוי ולגזענות. הקריאה שלי היא קודם כול למקבלי ההחלטות. לעשות שינוי יסודי, להילחם בגזענות, להילחם בשיטור היתר ולהפסיק להרוג את הילדים שלנו. אני מקווה שזה יהיה האובדן האחרון. אני מבקש שזה יהיה הפרח האחרון שנקבור".

ידיד המשפחה, אסף גבאנה, הביע בבית העלמין חוסר אמון בחקירת מח"ש: "איבדנו תקווה. כמו שראינו שהכתובת הייתה כתובה על הקיר עם הירי, כך התוצאות כתובות על הקיר. עשו לילד הזה שיימינג, הוציאו עליו דיבה. לצערי התוצאות כבר ידועות".

עם תום השבעה, מתכוננים במשטרה לחידושן אחר הצהריים של הפגנות בני הקהילה האתיופית. החל מהשעה 17:00 צפויה להתקיים תהלוכת מחאה מצומת עזריאלי בתל אביב לכיכר רבין, כשבסיומה תתקיים עצרת בכיכר. בהודעה שהוציאה, קראה המשטרה למפגינים לשמור על החוק והסדר: "כן למחאה, לא לאלימות. נבהיר כי נאפשר מחאה לגיטימית, אולם נפעל בתקיפות מול התפרעויות והפרות סדר אלימות שיכוונו כלפי שוטרים או אזרחים באשר הם, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו".

"משטרת ישראל ניהלה, ועודנה מנהלת, שיח רציף ומאמצי הידברות ממושכים במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש", נאמר בהמשך ההודעה. "לצערנו, בשבוע שעבר חלק מהמוחים ניצלו זאת לביצוע מעשי אלימות וונדליזם כלפי שוטרים ואזרחים, ובשל כך נעצרו עשרות חשודים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעות אלימה וניסיון לפגוע בשוטרים, אזרחים ורכוש בניגוד לחוק".

תגיות:משטרת ישראלמח"שיוצאי אתיופיהסלומון טקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה