חדשות בארץ

"ניסיון להלך אימים": האם המשטרה עוקבת אחר חברי כנסת?

תמנו-שטה, ח"כ בכחול לבן ובת קהילת יוצאי אתיופיה, טענה היום במכתב ששיגרה לקצין הכנסת כי משטרת ישראל מבצעת אחריה ואחר אנשי צוותה שורת מעקבים, במסגרת המאמצים לאסוף מודיעין על פעולות המחאה המתוכננות. משטרת ישראל: "לא היו דברים מעולם"

ח"כ תמנו-שטה באולם המליאה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ח"כ תמנו-שטה באולם המליאה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ח"כ פנינה תמנו-שטה מכחול לבן טענה הבוקר (ראשון) כי משטרת ישראל מנהלת אחריה מעקב, וכי היא מנסה להאזין לטלפון שלה במטרה לאסוף מודיעין על פעולות המחאה של בני העדה האתיופית. במכתב ששיגרה לקצין הכנסת, נטען כי המעקב החל ביום רביעי, אז הבחינה לראשונה כי מתבצע אחריה ואחרי אנשי הצוות שלה, מעקב. "הוא משך את תשומת לבי, אך לא ייחסתי לזה חשיבות... בשלב מסוים יצאתי לשוחח בטלפון והוא יצא אחרי והאזין לשיחותיי, כשחזרתי הוא חזר", סיפרה הח"כית.

לטענתה, זיהתה את המעקב כאשר היא וצוותה יצאו מרכבה והתיישבו בקרבת מקום, כאשר "האדם עמד לא רחוק מאתנו, הסתכל עלינו והאזין לנו... בשלב זה כבר לא היה לי ספק, החלטתי לשאול אותו בפני כל הנוכחים, מה הוא עושה פה, למה ולמה ועוקב אחרי. הוא חייך ואמר שסתם עומד שם, בשלב הזה שאלתי אותו האם אתה סמוי? האם אתה שוטר? והוא ענה כן".

"אין לי ספק שהאדם הזה עקב אחרי, אך אין לי מושג מטעם מי", נכתב, "החשש שלי, בעקבות הזדהותו של אותו בן אדם שהוא אכן שוטר, היה שחלילה המשטרה שלחה לעקוב אחרי בשל האירועים הקשים שהיו ביום שלפני, הפגנות בני הקהילה שלי שיצאו מכלל שליטה".

במכתב, דורשת תמנו-שטו מקצין הכנסת לברר האם נתקבלה החלטה במשטרת ישראל, או מי מטעמה, לבצע מעקב אחר חברת הכנסת. "אם כך הדבר, אני רואה זאת בחומרה וכניסיון להלך עלי אימים על מנת שלא אגיע להשתתף במחאת הקהילה האתיופית", קבעה. "מי נתן את הפקודה ובמה הועיל מעקב שכזה?".

מדוברות הכנסת נמסר כי "קצין הכנסת פנה טלפונית למשטרה על מנת זירוז הבדיקה בנושא שהעלתה חברת הכנסת. מהשיחה עמה לא ברור אם אכן מדובר בשוטר כיוון שהוא לא הציג בפניה תעודת שוטר". בדוברות הכנסת הבהירו כי אכן נעשתה פניה מקצין הכנסת "לבדיקה מהירה במשטרה בנושא".

במשטרת ישראל התנערו מדבריה, ומסרו בתגובה כי "לא היו דברים מעולם ולא נשלח אף שוטר גלוי או סמוי לפעילות מעין זו או דומה לה. כל טענה אחרת פסולה וחוטאת לאמת".

תגיות:פנינה תמנו-שטהמשטרת ישראלמעקביוצאי אתיופיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה