חדשות בארץ

לא לירות בתוך הנגמ"ש: פרץ וגנץ נפגשו

לאחר שהודיע כי יפתח בשיחות מואצות לקידום האיחוד בגוש המרכז-שמאל, קיים פרץ פגישת עבודה ראשונה עם ראש מפלגה חבר הגוש, ובהמשך השבוע הוא צפוי להיפגש עם אהוד ברק, ציפי לבני וניצן הורוביץ, זאת לצד חברי הכנסת החרדים והערבים

פרץ (צילום: פלאש 90).פרץ (צילום: פלאש 90).
אא

יו"ר מפלגת העבודה הנכנס, ח"כ עמיר פרץ, נפגש היום (ראשון) עם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. כהמשך לדבריו כי יפעל לאיחודים בתוך הגוש המרכז-שמאל, פגישה זו הינה הראשונה של פרץ עם יו"ר מפלגה מתוך הגוש. צפוי כי במהלך השבוע הוא ייפגש בנוסף עם יו"ר התנועה והח"כית לשעבר ציפי לבני, וכן עם יו"ר מרצ הנכנס ניצן הורוביץ. שני אישים אלה קראו ופעלו במהלך כהונתם לשורת איחודים בתוך המחנה, ועשוי כי אלה יחברו עמו. מדבריו היום בכלי התקשורת, פרץ מסר כי הוא שוחח טלפונית וקבע פגישות גם עם שורת של חברי כנסת כמו אריה דרעי, יעקב ליצמן ואיימן עודה, כאשר גם עם אהוד ברק הוא אמור להיפגש במהלך השבוע.

הפגישה בין מנהיגי העבודה וכחול לבן באה בעיקר לחדד את המסר שהשתיים לא יתקפו האחת את השנייה, ולא מתוך צורך לדון על איחוד בין כחול לבן להעבודה, שלפי כל הערכות אין סבירות כי הן תתאחדנה. "ערכתי היום פגישה ראשונה עם יו"ר העבודה הנבחר. ברכתי את עמיר על בחירתו, דנו בנושאים שעל סדר היום וסיכמנו להמשיך ולשמור על ערוץ הידברות", אמר יו"ר כחול לבן לאחר הפגישה.

פרץ הוסיף: "היום התחלתי את סבב הפגישות שלי כיו"ר מפלגת העבודה עם ח"כ בני גנץ. הפגישה נערכה ברוח טובה של הערכה וכבוד הדדיים. סיכמנו לשמור על ערוץ הידברות פתוח".

במקביל, בשבוע שעבר פורסם כי יו"ר העבודה החדש פועל לשריין את ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, ברשימת המפלגה לכנסת. בכנס פעילים שערך טרם היבחרו ליו"ר המפלגה, הודיע פרץ על החלטתו למנות את חה"כ לשעבר עומר בר-לב לראש צוות המשא ומתן ליצירת איחוד בגוש המרכז-שמאל, וביקש מהאחרון לפתוח בשיחות אינטנסיביות עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, וראש השב"כ לשעבר.

בסוף השבוע הבהיר פרץ כי הוא אינו שולל אפשרות שהוא יהיה מספר 2 של אהוד ברק, במסגרת רשימה מאוחדת עם מפלגתו החדשה. "אני אשקול כל מהלך שיהיה לטובת המדינה, שייצור סיכוי לבנות גוש גדול שיחליף את ממשלת נתניהו", אמר בריאיון לקשת 12.

למרות שלפי כל הסקרים מפלגתו מתחזקת ב-1-2 מנדטים, בעוד מפלגתו של ברק לא מתחזקת ואף לא עוברת את אחוז החסימה לפי סקר של חדשות 12, הצהיר פרץ כי "יצירת גוש ופתיחת אפשרות לקואליציה עם גורמים נוספים היא המשימה העיקרית שלי". בהמשך לדבריו אתמול כי החל בשיחות אינטנסיביות עם כלל ראשי הסיעות בכנסת, "מליצמן עד עודה", פרץ הצהיר כי "מה שמעניין אותי זה איך בונים אלטרנטיבה אלקטורלית – אבל אידיאולוגית. שני הדברים גם יחד צריכים ללכת. זה מה שיעמוד לנגד עיניי, ונבדוק בהחלט מה הדרך הנכונה".

יו"ר העבודה החדש הבהיר כי מטרתו הראשונה היא לשקם את מפלגתו, ולהחזיר את מצביעיה שערקו לכחול לבן. "ישנם מצביעים רבים שהצביעו למפלגות אחרות ומרגישים שהם היו שותפים לפגיעה במפלגת העבודה ורואים בבחירות הללו הזדמנות להרים את המפלגה מחדש", אמר. פרץ טען כי "אין לי ספק" שיצליח להגיע להישג של 15 מנדטים, כאשר 4 מנדטים, לדבריו, יהיו מהגוש הימני. 

תגיות:בני גנץאהוד ברקעמיר פרץבחירות 2019יובל דיסקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה