חדשות בעולם

רעידת אדמה עוצמתית בקליפורניה

רעש אדמה החזק ביותר מאז האסון ב-1994, פקד הערב את דרום קליפורניה באמצע חגיגות ה-4 ביולי. בניינים רעדו ותושבים מודאגים הציפו את מוקדי החירום המשטרתיים. נכון לשעה, טרם ידוע על נפגעים או על נזק לרכוש

האזור שנפגע הערב (צילום: שאטרסטוק)האזור שנפגע הערב (צילום: שאטרסטוק)
אא

במהלך חגיגות יום העצמאות האמריקני, רעידת אדמה בעוצמה 6.4 הכתה הערב (חמישי) את קליפורניה הדרומית. מכון הסקר הגיאולוגי האמריקני מסר כי רעידת האדמה הורגשה במיוחד בסמוך לעיר רידג'קרסט, כ-320 ק"מ צפון-מזרחית ללוס אנג'לס, וכי מוקד ההתרחשות ארע בעומק רדוד ביותר - 8.7 ק"מ בלבד מתחת לפני הקרקע.

ב'לוס אנג'לס טיימס' דיווחו כי מוקד הרעש, סמוך לרידג'קרסט, מכיל מעט מאוד אנשים. לפי כלי התקשורת האמריקניים, מדובר באחת מרעידות האדמה החזקות ביותר שחווה האזור בשנים האחרונות. נכון לשעה זו, טרם דווח על נפגעים, אך בעיר ריד'גקרסט כבר החלו להתקבל דיווחים על נזקים לרכוש. בשיחה שקיימה דייאן רודריגו, מנהלת מלון בעיר, לרשת CNN, אמרה כי "הנברשות עדיין רועדות", וזאת 5 דקות לאחר שהרעש הכה. לדבריה, הרצפה נפגעה וכן נגרם "נזק משמעותי" למלון. בתיעודים שהעלו תושבים לרשתות החברתיות נראים מנורות רועדות, ובאחד מהם אף נצפה נזק רב לסופרמרקט בעיר הסמוכה.

אזרחים מודאגים דיווחו ברשתות החברתיות כי רעש האדמה הורגש בערים רבות במערב ארצות הברית, כאשר סן דייגו ולוס אנג'לס בראשן. ב-CNN דווח כי הורגשו כמה רעשי משנה, בעוצמה 4.7, 3.5, 3.8 ו-4.2. גם בלאס וגאס ובמדינת נוואדה הרגישו את רעידת האדמה, כמו גם שורת אזורים בצפון מערב המדינה. רעידות קלות הורגשו בוושינגטון הבירה ובמערב קנדה הסמוכה לארצות הברית.

בעקבות רעש האדמה החריג במיוחד, מוקדי החירום באזור הוצפו בשיחות. "אנחנו מודעים היטב לכך שרעידת אדמה משמעותית התרחשה בדרום קליפורניה. בבקשה אל תתקשרו למוקד 911 אלא אם ישנם פצועים או תנאים מסוכנים אחרים", הובהר ממשטרת לוס אנג'לס.

(עודכן: 21:38)

תגיות:קליפורניהרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה