חדשות בעולם

טראמפ: "איראן, היזהרי עם האיומים"

בתגובה לאיום שהשמיע נשיא איראן חסן רוחאני להגביר את רמת העשרת האורניום, הזהיר נשיא ארצות הברית כי איומיה של איראן יכולים "לחזור ולנשוך" אותה "כפי שאף אחד לא ננשך מעולם"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב אמש (רביעי) על האיום שהשמיע נשיא איראן חסן רוחאני להגביר בתחילת השבוע הבא את רמת העשרת האורניום. "איראן פרסמה אזהרה חדשה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "רוחאני אומר שהם יעשירו אורניום 'לכל כמות שנרצה' אם אין עסקת גרעין חדשה. היזהרי עם האיומים, איראן. הם יכולים לחזור ולנשוך אותך כפי שאף אחד לא ננשך מעולם".

בראיון לטלוויזיה האיראנית, הזהיר רוחאני כי החל מיום ראשון הקרוב (7 ביולי) ארצו תגביר את רמת העשרת האורניום לכל רמה שתהיה נחוצה לה מעבר לרמת העשרה של 3.67%, וזאת בניגוד להסכם הגרעין מ- 2015 עליו היא חתומה. רוחאני הבהיר בדבריו, כי איראן תישאר מחויבת להסכם אך ורק אם המדינות החתומות עליו יישארו אף הן מחויבות לו. הוא איים כי אם הן לא ימלאו את התחייבותיהן – כור המים הכבדים באראק יחזור ב- 7 ביולי לפעילותו הקודמת. "עצתנו לאמריקה ולאירופה לשוב לשולחן המשא ומתן, לכבד את החוק ולמלא אחר התנאים של הסכם הגרעין", אמר.

כזכור, ביום שני אישר שר החוץ של משטר האייתוללות, מוחמד ג'וואד זריף, כי ארצו מחזיקה ביותר מ- 300 ק"ג של אורניום מועשר ברמה נמוכה של 3.67%, וזאת בניגוד למגבלה שהוטלה עליה בהסכם הגרעין. זריף טען כי לא מדובר בהפרת ההסכם, אך איים כי אם מדינות אירופה לא ייענו לאולטימטום שהציבה איראן לפני כחודשיים ולא יגנו עליה מפני הסנקציות האמריקניות – היא תעבור ב- 7 ביולי ל"שלב השני" של הפחתת המחויבויות שלה להסכם הגרעין, ותעשיר אורניום מעבר לרמה של 3.67%.

בעקבות ההצהרה האיראנית, ערכו אנשי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בדיקות, בסופן אישרו כי איראן אכן חצתה את רף 300 הק"ג. טראמפ הגיב באומרו לכתבים בבית הלבן כי איראן "משחקת באש".

שרי החוץ של צרפת, גרמניה, בריטניה והאיחוד האירופי הביעו צער על הצעד בו נקטה איראן. "היינו עקביים וברורים בכך שהמחויבות שלנו להסכם הגרעין תלויה בציות מלא של איראן", נאמר בהודעה משותפת שהוציאו. "אנו מצטערים על החלטה זו של איראן, המעמידה בסימן שאלה מכשיר חיוני למניעת הפצת נשק גרעיני. אנו שוקלים באופן דחוף את הצעדים הבאים שלנו בהתאם לתנאי הסכם הגרעין ובתיאום הדוק עם משתתפיו האחרים".

תגיות:איראןדונלד טראמפחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה