חדשות בארץ

סקרים חדשים: ברק לא מספק את הסחורה, ליברמן לשון מאזניים

לפי כל הסקרים, אף גוש לא יכול להרכיב קואליציה ללא ליברמן, מה שעשוי להציב את האחרון כלשון מאזניים, ולכפות ממשלת אחדות. ברק מדשדש על אחוז החסימה ולא הוכיח את כדאיות שובו לפוליטיקה

נתניהו, ברק וליברמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו, ברק וליברמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מסקרים חדשים שפורסמו הערב (רביעי) בחדשות 12 ו-13 עולה כי חרף חזרתו הדרמטית של אהוד ברק לפוליטיקה, לא ניכר כי הצליח להביא לשינוי כלשהו במפת הגושים, כמו גם מסתמן תיקו בין גוש הימין לגוש המרכז-שמאל, כאשר אביגדור ליברמן מתחזק ומהווה כעת לשון מאזניים. משכך, אם לשפוט לפי הצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו, אם הבחירות היו נערכות היום, הרי שישנה סבירות לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן.

לפי הסקר הראשון של מכון מדגם בראשות מנו גבע, ואשר פורסם בחדשות 12, עולה כי גוש הימין עודנו מוביל עם 56 מנדטים, לעומת 43 של גוש השמאל-מרכז. הנתונים המוצגים לא כוללים את הרשימה המשותפת (12 מנדטים) ואת ישראל ביתנו (9 מנדטים), שתי מפלגות שלא ברור על מי ימליצו בזמן אמת, אם ימליצו. במקביל, מפלגתו החדשה של ברק לא מצליחה כעת לחצות את אחוז החסימה, והיא נאמדת על 3% בלבד.

הליכוד-כולנו ניצבים במקום הראשון עם 32 מנדטים, כאשר בצמוד אליה כחול לבן עם 31 מנדטים. הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו מתחזקת ב-4 מנדטים ועולה ל-9. העבודה, עם היו"ר החדש עמיר פרץ, מתחזקת ב-2 מנדטים ועולה ל-8.

המפלגות החרדיות מצליחות לשמור במידה רבה על כוחן, כאשר גם ש"ס וגם יהדות התורה זוכות ל-7 מנדטים. איחוד מפלגות הימין והימין החדש - 5 מנדטים. מרצ, למרות בחירתו של ניצן הורוביץ ליו"ר, נחלשת ל-4 מנדטים. - מפלגת זהות לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.1%.

על שאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו זוכה לאחוזים הכי גבוהים עם 41% התאמה, רחוק ממנו אהוד ברק עם 16%.

מהסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ואשר פורסם בחדשות 13, עולה כי בניגוד לסקר הקודם שסימן ניצחון לגוש השמאל עם 61 מנדטים, גוש הימין מוביל היום עם 65 מנדטים, בעוד גוש השמאל מקבל 55 מנדטים בלבד. מפלגתו של אהוד ברק שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים. ישראל ביתנו גם כאן מתחזקת, וזוכה ב-8 מנדטים.

רשימת הליכוד-כולנו מובילה במקום הראשון עם 31 מנדטים, בעוד שכחול לבן מקבלת 29 מנדטים – ובכך נחלשת השתיים מהסקר הקודם ב-3 מנדטים. מפלגת העבודה מתחזקת ומקבלת 7 מנדטים.

הרשימה המשותפת 9 מנדטים, ישראל ביתנו – 8, ש"ס – 7, יהדות התורה – 6. הימין החדש מצליחה להיכנס לכנסת עם 5 מנדטים, כמו גם מפלגת זהות שזוכה ב-4 מנדטים. מרצ זוכה בסקר ל-4 מנדטים, ואיחוד מפלגות הימין זוכה ב-4.

על שאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל נתניהו עם 46%, בעוד 24% שסבורים שבני גנץ הינו המועמד המתאים. 10% בלבד אמרו כי אהוד ברק מתאים לראשות הממשלה.

תגיות:אהוד ברקאביגדור ליברמןבחירות 2019סקרי בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה