חדשות בארץ

נתניהו בעוטף: "רוצים להשיב את הרגיעה, נערכים למבצע צבאי נרחב"

על רקע הביקורת החריפה המוטחת בראש הממשלה בעקבות הסכם הרגיעה של ישראל עם החמאס, חרף המשך טרור הבלונים, ביקר היום נתניהו באוגדת עזה והבהיר כי האפשרות הצבאית עודנה עומדת על השולחן. במקביל, ראשי מועצות עוטף עזה החרימו את הישיבה עם נתניהו

ראש הממשלה והרמטכ"ל, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ראש הממשלה והרמטכ"ל, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי) באוגדת עזה, והבהיר כי "המדיניות שלנו היא ברורה - אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא". את הדברים אמר בפגישה עם ראש העיר אשקלון, יו"ר מרחבים ויו"ר בני שמעון, לאחר שראשי מועצות מהעוטף הודיעו על החרמת הישיבה.

הבוקר, על רקע הסכם הרגיעה שסוכם בין ישראל לחמאס, קיים נתניהו דיון קבינט באוגדה, ונפגש עם מפקד פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה. נוסף אליהם, ראש הממשלה היה אמור להיוועד גם עם כל ראשי רשויות מהעוטף והדרום, אלא, שמלבד ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', אף ראש יישוב מהעוטף לא הגיע. ראש מועצת אשכול גדי ירקוני וראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין הודיעו על החרמת הישיבה. לדבריהם, "הופתענו לגלות שלפגישה עם ראש הממשלה הוזמנו 20 ראשי רשויות מהדרום ולא הייתה לרה"מ כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה כמצופה וכמתבקש בימים אלה ועל פי בקשתנו".

ראשי המועצות הוסיפו: "אנו מכבדים את חברינו, ראשי הרשויות בדרום, גם הם מתמודדים עם מצבי חירום לא פשוטים, אך אנו סבורים מעל לכל ספק שהאתגרים, הצרכים והמציאות בעוטף עזה שונים בתכלית משאר הרשויות. יש לנו חשש עמוק למידת המודעות וההבנה של הממשלה למה שקורה כיום בישובי עוטף עזה. לא נשלים ולא ניקח בזה חלק. לכן החלטנו שלא להשתתף בפגישה ואנו קוראים לראש הממשלה לקיים שיח ישיר עם ראשי הרשויות של עוטף עזה".

בעקבות ההחרמה של ראשי הרשויות בעוטף, אמר נתניהו כי הוא "מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם". גורמים בלשכת ראש הממשלה טענו כי "מי שעזב את הפגישה עשה זאת על רקע פוליטי מובהק. מוזר שהם מדברים שלא שומעים אותם, וכשבאים לשמוע אותם הם מסתלקים".

בתחילת השבוע הגיב ראש הממשלה לביקורת האופוזיציה שנמתחה עליו בעקבות הסכם הרגיעה שכובד על ידי ישראל, חרף המשך טרור הבלונים. "אני לא מתרשם מהתעמולה של ה'מומחים' למיניהם", אמר, "רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו כשהם היו בתפקיד. ושלא נתבלבל, הם גם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף – דבר שייתכן שניאלץ לעשותו. לכן מה שמנחה אותי זה רק דבר אחד – ביטחון מדינת ישראל".

נתניהו הוסיף כי הוא מבין היטב את מצוקתם של יישובי עוטף עזה: "אנחנו פועלים להקל עליהם ככל הניתן. בשבוע שעבר הפעלנו סנקציות כבדות על חמאס, כולל עצירת הדלקים. אם נצטרך – נפעיל אמצעים קשים בהרבה. את הפעולות הללו אנחנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון".

תגיות:עוטף עזהחמאסעזההפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה