מעניין

דווקא כשהרופאים אמרו נואש - האם הצליחה לרפא את בנה

אם מבריטניה הצליחה לעזור לבנה להתרפא כליל מאקזמה נוראית שהתפתחה בפניו - הודות להרבה תושייה וחשיבה מחוץ לקופסה במקום שהרופאים התייאשו

מרשל הקטן עם האקזמה על פניו (צילום מסך)מרשל הקטן עם האקזמה על פניו (צילום מסך)
אא

אם מבריטניה הצליחה לעזור לבנה להתרפא כליל מאקזמה נוראית שהתפתחה בפניו - הודות להרבה תושייה וחשיבה מחוץ לקופסה במקום שהרופאים התייאשו. מרשל, בנה בן השנתיים של לואיז דודס בת ה-33, וטרינרית במקצועה, לקה באקזמה בעקבות שפעת שהשאירה את העור שלו אדום וגס. 

"ניסיתי לטפל בעזרת אנטיביוטיקה וקרמים, אבל שום דבר לא עזר. הרופאים פשוט לא ידעו כיצד לעזור לי", מסבירה לואיז. "זה התחיל מהלחיים ואחר כך התפתח גם לגב והברכיים, הייתי נואשת".

לדבריה, "זה מצב כל כך מצער לראות את הילד שלך מגרד בחוסר אונים את העור שלו, ואין לך שום דרך לעזור לו. מרוב שהלחיים שלו היו אדומות, אנשים עצרו אותי ברחוב לא פעם ושאלו אותי אם הוא צייר על הפנים שלו. כהורה, אתה לא רוצה שיחשבו ככה על הילדים שלך. ילדים הצביעו עליו, צחקו. למרבה המזל הוא היה צעיר מכדי להבין, אבל אם הוא היה קצת יותר מבוגר - אני בטוחה שזה היה משפיע עליו".

כשראתה שאף משחה לא עוזרת והשינוי מאחר להגיע - לואיז החליטה להסיר מזונות מסוימים מהתפריט הקבוע של מרשל, כדי לראות האם הם אלו שתורמים להתפתחות האקזמה על עורו - וראה זה פלא: "הורדנו כל מיני דברים, אבל הראשונים שהרגשנו שאנחנו צריכים להוריד מהתפריט זה מוצרי חיטה ומוצרים שמכילים גלוטן, כמו גם מוצרי חלב מחלב פרה", היא מסבירה. 

למסקנה הזו הגיעה לואיז לאחר שקראה מאמרים על כך שתסמינים שכיחים לרגישות למוצרים אלו הם נפיחות, עייפות, וכמו במקרה של מרשל - בעיות בעור. "לא היה לנו מה להפסיד. מרשל כבר סבל בצורה ממש גדולה, וידענו שאנחנו צריכים לנסות הכל".

בדיקת דם שביצעה לואיז מאוחר יותר הצליחה לאשר כי מרשל סובל בין היתר גם מרגישות לרכיבים שונים - כולל לימון. כתוצאה מהגילויים בבדיקות הדם של מרשל - כל תזונת הבית השתנתה מן הקצה אל הקצה. "אנחנו אוכלים הרבה פחות בשר, וגם החלב הוא על בסיס צמחי בלבד. אנחנו מקבלים תערובת של חלב שיבולת שועל וחלב שקדים, ולא מפסיקים לבדוק את התוויות על המוצרים שנכנסים אלינו הביתה. כל מה שנכנס בסופו של דבר הם מוצרים שלא מכילים את הרכיבים שמרשל רגיש להם - גם אם זה באחוזים אפסיים", היא מסכמת.

תגיות:מאכליםרגישותאקזמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה