חדשות בארץ

הותר לפרסום: מומחה חבלה של חמאס נכנס לישראל במסווה הומניטרי – ונתפס

שב"כ חשף ניסיון של חמאס בעזה להחדיר מומחה חבלה לישראל על מנת להקים מעבדה לייצור מטעני חבלה לצורך ביצוע פיגועי תופת. מומחה החבלה, שהוכשר לתפקידו במשך כשנה, קיבל אישור כניסה הומניטרי לצורך קבלת טיפולים רפואיים בישראל

ההנחיות שהוסלקו במעיל (צילום: תקשורת שב"כ)ההנחיות שהוסלקו במעיל (צילום: תקשורת שב"כ)
אא

שירות הביטחון הכללי סיכל לאחרונה ניסיון רצף ניסיונות של חמאס להקים תשתיות טרור ביהודה ושומרון על מנת לבצע פיגועי תופת בישראל. כך הותר היום (רביעי) לפרסום. בין היתר, נחשף ניסיון של חמאס להחדיר לישראל מומחה חבלה, שהוכשר במשך כשנה על ידי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. מומחה החבלה – פאדי אל-סבח, תושב מחנה הפליטים נציראת ברצועת עזה – נכנס לישראל באישור הומניטרי לצורך קבלת טיפולים רפואיים.

אל-סבח, בן 35, גויס ביולי 2018 לגדודי אל-קסאם, על מנת להקים מעבדה לייצור מטעני חבלה, שנועדו לביצוע תופת נגד ישראלים. הוא עבר אימונים צבאיים אינטנסיביים, שהכשירו אותו לייצר חומרי נפץ ומטעני חבלה. כמו כן, הוא תודרך כיצד לעמוד בתחקור במעבר ארז ובחקירת שב"כ, והונחה להכחיש כל היכרות עם מגייסיו ומאמניו ברצועה. אל-סבח, שכאמור נכנס לישראל באמתלה הומניטרית של טיפולים רפואיים, נעצר בעיר טייבה ב- 18 במאי, בפעילות משותפת של שב"כ והמשטרה.

אל-סבח גויס למשימת הטרור על ידי אשרף סבאח, פעיל חמאס בן 37 מרצועת עזה, שהשתחרר בשנת 2015 מהכלא בישראל, לאחר שריצה 12 שנות מאסר בגין מעורבותו בפיגועי מטען כנגד כוחות צה"ל בגבול הרצועה ובתכנון פיגועים נוספים.

 

תקשורת טרור מוצפנת במעיל בד

מחקירתו של אל-סבח עלה כי סבאח פנה אליו לראשונה ביולי 2018, לאחר ששמע כי הוא נמצא בתהליך לקבלת היתר הומניטרי לצורך טיפול רפואי באיו"ש. בחודשים יולי-ספטמבר 2018 נפגש אל-סבח באופן חשאי עם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. הם העניקו לו הכשרות בתחום החבלה, וזאת לצורך הקמת מעבדת חבלה, ייצור מטענים והעברת הידע לפעילים נוספים באיו"ש.

הפגישות החשאיות התקיימו בביתו של מצעב השלמון, פעיל גדודי עז אל-דין אל-קסאם, שגורש לעזה במסגרת עסקת שליט. בפגישות נכחו אשרף סבאח ואחיו חסן, פעילי חמאס המעורבים באכוונת פעילות טרור.

מהחקירה התברר, כי בטרם יצא לטיפול רפואי, קיבל אל-סבח מאשרף סבאח מעיל, שבתוכו הוסלקה פיסת בד עליה נרשמו מילות קוד לצורך תקשורת מוצפנת בין הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה לבין מגויסיה ביהודה ושומרון. התקשורת נועדה למטרת תכנון וביצוע פיגועים כנגד מטרות ישראליות. אל-סבח התבקש להעביר את המעיל, ובו פיסת הבד המוסלקת, כבר בכניסתו במעבר ארז בספטמבר 2018 לטובת קבלת טיפול רפואי בירדן, אולם הוא לא הצליח לבצע את המשימה.

ההנחיות שהוסלקו במעיל (צילום: תקשורת שבההנחיות שהוסלקו במעיל (צילום: תקשורת שב

לקראת כניסה נוספת לישראל, פנה אל-סבח לרופאה בעזה ושילם לה כדי שתזייף עבורו מסמכים רפואיים, שיעידו כי אינו יכול לקבל טיפול ראוי לפציעתו ברצועה. מסמכים אלו נועדו להבטיח קבלת אישור כניסה לטיפול בישראל. עם קבלת האישורים, עבר אל-סבח מבדקים ואימונים בהכנת חומרי נפץ על מנת לוודא כי הוא מיומן דיו לצורך הדרכת הפעילים באיו"ש.

ב- 15 במאי הגיע אל-סבח למעבר ארז, ועמו התיק ובו המעיל עם פיסת הבד המוסלקת. כניסתו המאושרת לישראל נועדה לצורך קבלת טיפול רפואי בחברון, אך הוא לא הגיע לבית החולים. במקום זאת, הוא חבר לגורמים בחברון כדי לקדם את פעילות הטרור ולממש את המשימות שהוטלו עליו.

יחד עם אל-סבח נעצרו מספר שוהים בלתי חוקיים שנכנסו לישראל משטח הרצועה, והוחשדו כמי שמסייעים או מודעים לפעילותו. בסופו של דבר, הם שוחררו לאחר שהחשד בעניינם הוזם. בתום חקירתו, הוגש נגד אל-סבח כתב אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה.

גורם בכיר בשב"כ מסר כי "סיכול חוליות הטרור חשף את המאמץ המתמיד שמשקיעה הזרוע הצבאית של חמאס בהקמת תשתיות טרור באיו"ש לצורך הוצאת פיגועים כנגד אזרחי מדינת ישראל. מדובר בפעילות שיטתית ורחבה שמניעה הזרוע הצבאית מול איו"ש, והמעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות בכלל האזור".

"גם במקרה זה, שוב אנו עדים לכך שארגון החמאס בוחר לנצל את ההיתרים ההומניטריים שניתנים על ידי מדינת ישראל, ועושה שימוש בתווך זה כדי לקדם את פעילותו העוינת של הארגון בישראל ואיו"ש", הוסיף הגורם הבכיר.

תגיות:חמאסשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה