חדשות בארץ

סוריה מזהירה מפני הפצצות נוספות: "אל תהיו רגועים"

לראשונה לאחר מפגש הפסגה עם היועץ לביטחון לאומי של הנשיא פוטין, שהבהיר כי תקיפות ישראל בסוריה "לא רצויות", ישראל שוב תקפה בסוריה באופן נרחב. אלא, שבניגוד לאיומו של בכיר סורי כי סוריה "עשויה לשנות את אופן התגובה", במוסקבה שתיקה רועמת

הלחימה בסוריה מהצד הישראלי (צילום: באזל עוינת, פלאש 90)הלחימה בסוריה מהצד הישראלי (צילום: באזל עוינת, פלאש 90)
אא

במקביל למדיניות העמימות שנוקטת ישראל במתקפותיה הרבות בסוריה, ישראל הבהירה אין ספור פעמים כי לא תאפשר את התבססות איראן במדינה, וכי לא תהסס לתקוף משלוחי נשק. יומיים לאחר המתקפה הכוללת, המיוחסת לישראל על פי מקורות זרים, סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, שיגר היום (שלישי) איום לעבר ישראל בו הזהיר כי "אל תהיו רגועים - סוריה עשויה לשנות את אופן התגובה שלה בעתיד".

אזהרתו מגיעה על רקע החשיפה אתמול של תצלומי הלוויין בו מוצגים אתרי התקיפה שהופצצו בידי חיל האוויר, כאשר באחד מהם היה האנגר גדול שאחסן שלל אמצעי לחימה מתקדמים, ששימש את איראן ואת חיזבאללה. לנוכח הצורך בתקיפה מדוייקת, הסתייע חיל האוויר בספינות חיל הים.

לפי דיווחים זרים, צה"ל השמיד בין 10 ל-12 מטרות צבאיות באזור דמשק וחומס. לפי התיעודים ברשתות החברתיות, חיל האוויר תקף במשך מספר שעות ארוכות, דבר חריג במיוחד. לפי האופוזיציה הסורית, בין היעדים שהותקפו היה מכון מחקר לפיתוחים צבאים, SSRC, בג'רמאיא שבצפון-מערב דמשק. בצבא סוריה טענו כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו להגיב במהירות למתקפת הטילים, ואף יירטו חלק מהם.

במקביל, אתמול הודיעה סוריה כי בשורת התקיפות של חיל האוויר נהרגו 15 בני אדם. לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם היושב בבריטניה, 9 מההרוגים הם לוחמי מיליציות התומכות באסד, איראנים ואנשי חיזבאללה. לפי הארגון, שישה אזרחים נהרגו, בהם שלושה ילדים ואישה. נוסף לאלה, עשרות פצועים באורח אנוש עד קשה. במקביל, בקפריסין דיווחו על פיצוץ טיל מצפון לבירה ניקוסיה, שנורה עליה בטעות מסוריה. לפי הדיווחים, מדובר בטיל נ"מ רוסי, שנורה בתגובה להפצצות הישראליות בסוריה.

אזהרות סוריה מפני מתקפות ישראליות נוספות בשטחן, מתחזקות על רקע הבהרות מוסקבה בשבוע שעבר כי התנהלותה החופשית של ישראל בסוריה, אינה מקובלת עליה. במפגש הפסגה של היועצים לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוסיה וישראל, שנערכה בשבוע שעבר בירושלים, הבהיר היועץ לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, כי "כל ניסיון להציג את איראן כאיום על ביטחון העולם אינו מקובל". פטרושב הוסיף כי תקיפות ישראל בסוריה "אינן רצויות".

פטרושב אמר את הדברים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבניגוד מוחלט לדבריו של יועצו של פוטין, הבהיר בפגישה כי ישראל פעלה מאות פעמים בסוריה כדי למנוע מטהראן להשיג דריסת רגל בסוריה. ראש הממשלה הדגיש גם כי איראן מהווה איום על הביטחון הבינלאומי.

תגיות:סוריהבאשר אסדחיל האוויררוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה