חדשות בארץ

לאחר התפטרות קרא: דוד אמסלם מונה לשר התקשורת

לאחר התפטרות איוב קרא, נאמנו של ראש הממשלה, החליט נתניהו למנות את מקורבו דוד אמסלם לתפקיד שר התקשורת. אמסלם: "מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון. בעזרת ה' נעשה ונצליח"

נתניהו ואמסלם (צילום: יונתן שינדל, פלאש 90)נתניהו ואמסלם (צילום: יונתן שינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) כי מינה את ח"כ דודי אמסלם לתפקיד שר התקשורת.

מדובר בשדרוג משמעותי עבור אמסלם, המכהן כיום כיו"ר הקואליציה, שעד עתה כיהן בתפקידים פרלמנטריים מאז כניסתו לפוליטיקה בבחירות 2015, אז כיהן כיושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה. קודם לכן עבד אמסלם במגזר הציבורי כמנהל במחלקה הכלכלית במשרד האוצר, באגף התקציבים של המוסד לביטוח לאומי, באגף שיפור פני העיר בעיריית ירושלים ובמחלקה הכלכלית בנציבות מס הכנסה.

לאחר ההודעה על מינויו, כתב אמסלם בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "שמח על הזכות הגדולה לשרת את עם ישראל בתפקיד שר התקשורת. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

אמסלם הינו בוגר הישיבה התיכונית אור עציון. בעל תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים מטעם אוניברסיטת בר-אילן. אמסלם נודע בשל קידומה של הצעת החוק הידועה בשם "חוק ההמלצות", לפיה נקבע כי ייאסר על המשטרה לציין את המלצתה האם להעמיד חשוד לדין, בעת שהיא מעבירה את מסקנות החקירה לפרקליטות המדינה, לקראת הגשת כתב אישום. למרות שהדבר נתפס בציבוריות הישראלית כמהלך שנועד לגונן על ראש הממשלה מפני המלצות המשטרה שפורסמו מאוחר יותר, בראיון לחדשות 12 טען כי יוזמתו נבעה ממעצרו על ידי המשטרה בשנת 2003, מעצר אותו כינה אמסלם כ'טראומתי' ומשפיל, זאת מאחר ומעצרו התרחש בבניין עיריית ירושלים בו עבד באותו הזמן. אמסלם נעצר יחד עם חשודים נוספים, ונחקר בחשד למעורבות בזיוף מאות טפסי התפקדות לסניף הליכוד בירושלים, במהלך מפקד מפלגתי שנערך באותם ימים.

עם כניסתו למשרד התקשורת בעוד 48 שעות, יחליף אמסלם את איוב קרא, שהודיע על התפטרותו בעקבות משיכת מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים. במכתב ההתפטרות שלו הסביר קרא כי "כדי להפסיק מסע ציד זה ועל מנת להמשיך לשרת את מדינת ישראל, אינני פורש מחיי הציבוריים, אבל אני יוצא לקרב לטיהור שמי וגם לניקוי הליכוד מתפישות עולם 'מפאיניקיות' שחדרו אליו בשנים האחרונות", הבהיר קרא, בן העדה הדרוזית, שבשל שיריונים שונים ברשימת הליכוד הוא נדחק בבחירות הקודמות למקום ה- 39 הבלתי ריאלי.

תגיות:איוב קראמשרד התקשורתדוד אמסלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה