חדשות בארץ

גורם בכיר: הושגה הפסקת אש עם חמאס. במקביל: טרור הבלונים נמשך

בצל הדיווחים על הפסקת אש שנחתמה הלילה בין ישראל לארגון הטרור, טרור הבלונים נמשך ביתר שאת. לאחר 100 שרפות שפרצו השבוע, ישראל הייתה אמורה להסיר את הסנקציות על עזה, לאחר שזו עשתה זאת כבר מספר פעמים ללא הצלחה. גנץ: "ההסכם מוכיח שוב שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתניהו"

יו"ר כחול לבן בסיורו בעוטף עזה (צילום: פלאש 90)יו"ר כחול לבן בסיורו בעוטף עזה (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שהלילה (שישי) מסר גורם באו"ם כי ישראל וחמאס חתמו הסכם להפסקת אש, הבוקר אישר זאת גורם ישראלי בכיר שהדגיש כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהסכם, הרי שישראל תשיב את הסנקציות. "בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ואת העברת הדלקים וזאת לאחר התחייבות שחמאס תפסיק את האלימות נגד ישראל", מסר הגורם הישראלי.

למרות הפסקת האש, טרור הבלונים נמשך כרגיל.  צרור בלוני נפץ נחת הבוקר בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול. מטען הנפץ היה קשור לספר עם כיתוב בעברית, מתוך כוונה להציג את הבלונים במראה תמים. חבלן משטרתי הוזעק למקום ונטרל את המטען. נוסף לזאת, כעבור זמן קצר דווח על מוקד שרפה, בשטחי פתוח באחד מקיבוצי המועצה האזורית שער הנגב, שנגרם כתוצאה מבלון תבערה. בהמשך נמסר על שני מוקדי אש נוספים בין אור הנר לשדרות וביער בארי. בכל הזירות, צוותי קק"ל וצה"ל השיגו שליטה על האש במהירות.

ממועצת אשכול נמסר: "הבוקר אותר בשטחנו צרור בלונים אשר היה מחובר אליו חפץ חשוד. החפץ המחובר היה ספר עם כיתוב בעברית. מבדיקת אנשי הביטחון הספר היה ממולכד וההנחה היא שהמטרה היתה שהוא יתנתק מהבלונים וייראה כספר בעברית, תמים למראה. לכן, חשוב ביותר - בכל מקרה של זיהוי פריט חשוד כלשהו, גם אם לא מחובר לבלונים, אין לגעת! יש להתרחק ולדווח לרבש"ץ הישוב במיידית".

כאמור, הלילה דווח בסוכנות הידיעות "סווא" הפלסטינית, כי ישראל וחמאס חתמו הסכם הפסקת אש חדש. על פי ההסכם, שאושר הבוקר בידי גורם ישראלי, ישראל תסיר את הסגר על מעבר דלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה, וכן תסיר את מגבלות מרחב הדיג ברצועה. חמאס מצדו התחייב כי יעצור את הפרחות בלוני התבערה שכילו מאות דונמים בשטחי העוטף.

לפי הדיווח, שהועבר לכלי התקשורת הפלסטינים על ידי גורם באו"ם, ההסכם, שנחתם בתיווך מצרים והאו"ם, היה אמור להיכנס עוד הבוקר, כאשר ישראל תתיר את מעבר הדלקים, ובמקביל תגדיל את מרחב הדיג ל-15 מייל ימי, לצד החזרת 60 סירות פלסטיניות שצה"ל החרים מדייגים עזתיים שעברו על המגבלה. לצד הפסקת טרור הבלונים, ארגון הטרור גם התחייב לרסן את ההפגנות השבועיות על גדר המערכת.

הסכם הרגיעה בין הצדדים נחתם על רקע של כמעט 100 שרפות שפרצו רק מתחילת השבוע, כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה.

 

גנץ: "אין התרעה, נתניהו מובל"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש הבוקר עם חקלאים בעוטף עזה, ואמר: "אני רואה שנתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס. הסכם הפסקת האש שמספרים שחתמו עליו הלילה שוב מוכיח שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתניהו, וככה לא מייצרים הרתעה. צריך לייצר הרתעה באמצעות תקיפות חזקות. אם אין תגובה אין התרעה ואין רגיעה. מבחינת נתניהו אם הוא בסדר כל השאר שיישרף. לא קביל. לא צריך לקבל את השריפות האלה".

גנץ הוסיף: "אחרי צוק איתן היה שקט מוחלט שבוזבז לחלוטין. צריך ליצור פתרון עם שתי רגליים. העיקרון הראשון הוא שכשכאן אין שקט- בצד השני אין שקט. צריך לתקוף בעוצמה, לבצע סיכולים ממוקדים, לתקוף כל הזמן. אחרי שיש שקט וההרתעה חוזרת, צריך לפתח תקווה גם בצד השני, זה ששם טוב לא עושה רע לנו - להפך".

מי שעוד תקף את מדיניות הממשלה הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שהודיע השבוע על חזרתו לחיים הפוליטיים. ברק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אחרי מאות שריפות, שוב מגיעים לעסקה בעייתית שאולי ובקושי שווה ימים אחדים. ‏בהעדר הכרעה על המטרות והדרך, ההרתעה נשחקת, הממשלה הופכת לבת ערובה של החמאס, שברצותו מבעיר את השטח, וברצותו מתעצם. הגיע הזמן למנהיגות עם אומץ לנצח".

במכתב שהעבירו ראשי מועצות בעוטף, נמתח ביקורת חריפה על ההסכם. "שמענו דיווחים על הסדרה שאמורה לכלול הפסקה של כל הפרחות הבלונים, וכבר בבוקר אנו עדים לכמה שריפות ובלונים בשטחי העוטף כולו. כל פעולה, כל הסדר, כל הסכם וכל שיחה צריכה לכלול הפסקה מיידית של כלל השריפות והבלונים. לא נקבל פחות מכך. הממשלה חייבת להבין - השריפות ובלוני הנפץ הם טרור לכל דבר ועלינו להגיב לשריפות כמו שהן: מתקפת טרור על אזרחי מדינת ישראל. אנו דורשים לעצור את הטרור הזה אחת ולתמיד".

תגיות:עזהחמאסהפסקת אשהאו"םבני גנץמצריםטרור הבלונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה