חדשות בארץ

לאחר שעות של דליפת אמוניה בעכו: חזרה הדרגתית לשגרה

בעקבות דליפת אמוניה במפעל יוניליוור, נסגרו תחנות הרכבת בעכו ובנהריה, והתושבים המתגוררים בסמוך למפעל נקראו להסתגר בבתיהם. לאחר שעות רבות של מאמץ, הצליחו לוחמי האש להכיל את האירוע, אם כי עדיין לא הושגה בו שליטה מלאה. עם זאת, הרשויות הודיעו כי ניתן לחזור לשגרה

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

אמוניה דלפה לפני הצהריים (חמישי) במפעל יוניליוור בעיר עכו. אזרחים באזור דיווחו על צריבות עיניים סמוך למפעל. כוחות משטרה שהגיעו למקום סגרו צירי תנועה בקרבת המפעל וכיוונו את כלי הרכב לצירים חלופיים. הקניון הסמוך למפעל פונה מהאנשים שהיו בתוכו. מרכבת ישראל נמסר כי בהוראת גורמי ההצלה, נסגרו תחנות עכו ונהריה.

13 צוותים של לוחמי האש הוזעקו לזירה כדי לזהות את החומר שדלף ולנטר את מקור הדליפה. ככל הנראה, הדליפה התרחשה בשל ערבוב אמוניה עם שמן והתאדותה של התמיסה אל מחוץ למפעל. מכוחות ההצלה נמסר תחילה כי הם הצליחו להכיל את האירוע, והוכרז על חזרה לשגרה. לאחר זמן קצר דווח כי האירוע התחדש וכי טרם הושגה שליטה עליו. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים טיפלו בזירה ב- 3 נשים שנפגעו באורח קל. הן פונו לבית החולים בנהריה, ושוחררו אחר הצהריים לבתיהן. 

בתום הערכת מצב בחפ"ק שהוקם במקום, הנחה מפקד תחנת המשטרה בעכו, סגן-ניצב יניב רונן, להמשיך את בידוד הזירה עד גמר הטיפול המקצועי. תושבים המתגוררים בקו מסילת הרכבת, ברדיוס של 150 מטרים מהמפעל, קיבלו הוראה להסתגר בבתיהם. תחנות הרכבת שנפתחו לתנועה נסגרו מחדש.

לפנות ערב ערך מפקד מרחב אשר במשטרה, תת-ניצב בני אבליה, הערכת מצב נוספת. בעקבות הממצאים שהוצגו, לפיהם אותר מקור הדליפה והתבצעה פעילות לדילול החומר ולאטימת הצנרת, הוחלט להסיר את כל החסימות והגבלות התנועה בזירה. בהנחיית גורמי החירום וההצלה, נפתחו תחנות נהריה ועכו, ותנועת הרכבות אליהן שבה לסדרה באופן הדרגתי. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי האירוע אומנם טרם הסתיים, אך התושבים יכולים לחזור לשגרה. עובדי המפעל ממשיכים לפעול לאטימת הצנרת. במקביל, כוחות הכיבוי ממשיכים לנטר את ערכי האמוניה וליצור "קיר" מים בצדו המזרחי של המפעל, על מנת להגן על התושבים עד סיום פעולת האטימה.

כזכור, בתחילת השבוע דלפה אמוניה ממערכת ההולכה של הגז באחד המפעלים באזור התעשייה הר טוב, בסמוך לבית שמש. בעקבות דליפת החומר המסוכן, פונו עובדים מהמעגל הקרוב למפעל. כוחות משטרה, בשיתוף לוחמי האש, סגרו את השטח סביב המפעל ברדיוס של 200 מטרים בכדי למנוע חשיפה של אזרחים לחומר המסוכן. כביש 38 באזור צומת הר טוב נחסם לתנועה בשני הכיוונים. לוחמי האש, בסיוע יחידות החומרים המסוכנים והניטור של שירותי הכבאות וההצלה במחוז ירושלים, פעלו תוך שיתוף פעולה עם מהנדסי המפעל בו קרתה הדליפה. בחסדי שמיים, הם הצליחו לסגור את דליפת גז האמוניה, לדלל אותו, ובכך למנוע דליפה גדולה של הגז בכל אזור התעשייה ובסביבה.

(עודכן: 19:06)

תגיות:עכודליפהאמוניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה