חדשות בארץ

דרעי: אין היתכנות משפטית ופוליטית לביטול הבחירות

בראיון לגלי צה"ל אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי חזרתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לפוליטיקה אינה צריכה להדאיג את ראש הממשלה נתניהו: "קשה לי להאמין שברק יצליח להזיז קול אחד מהצד הימני לצד השמאלי"

דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, העריך הבוקר (חמישי) כי חזרתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לזירה הפוליטית אינה צריכה להדאיג את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, אמר דרעי: "קשה לי להאמין שברק יצליח להזיז קול אחד מהצד הימני לצד השמאלי. זה משחק בתוך הבית – בין מפלגת העבודה, מרצ, כחול לבן. עוד פיצול".

"אם אני במקום נתניהו – לא הייתי מזיע היום. הייתי דווקא מרגיש קצת יותר בנוח", הוסיף דרעי. "כניסתו של ברק פותחת את האפשרויות, מפצלת בתוך מחנה השמאל". בהתייחסו לשאלה האם ייתכן שש"ס תשב עם ברק בממשלה עתידית, אמר שר הפנים: "למה לא? אני לא חושב שיש איזה שהוא פסול. אני לא פוסל אף אחד, מעולם לא פסלתי. לפיד הוא שפסל אותנו".

דרעי התייחס לסערה הפוליטית סביב יוזמתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לבטל את הבחירות: "הלוואי והיה אפשר. אם זה היה אפשרי – הייתי עובד על כך יומם ולילה. הייתי מוכן לוותר על חלק מהתפקידים הפוליטיים שמגיעים לש"ס כדי לבטל את הבחירות. אבל הבנתי מיד, אחרי שיחות עם יועצים משפטיים, שאין היתכנות משפטית לכך, וממילא אין היתכנות פוליטית. היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי של הכנסת אומרים שאין היתכנות משפטית – אז למה לי להתפלפל? אם הייתה היתכנות משפטית – הייתי עוזב הכל ופועל לחבר בין גנץ לנתניהו כדי להקים ממשלה בראשות נתניהו".

יו"ר ש"ס הוסיף כי "יו"ר הכנסת פעל בתום לב. הוא שומע את הקולות של חברי הכנסת, מימין ומשמאל, שנכנסים אליו ללשכה ואומרים שהבחירות מיותרות". הוא ציין כי נכונותו של נתניהו לבחון את היוזמה אינה נובעת מלחץ מפני הפסד בבחירות: "אין לו סיבה להילחץ. הלחץ היחידי הוא שאי אפשר לעבוד. זה מתסכל מאוד, אנחנו כבר כמעט שנה עסוקים בבחירות. אנחנו עובדים כל הזמן בניוטרל".

 

"ליברמן הפר את אמון בוחריו"

במהלך הראיון תקף דרעי את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שיצר את המשבר הפוליטי שהוביל להקדמת הבחירות: "רוב ברור של הציבור – למעלה מ- 70 מנדטים – הצביעו באופן ברור בקלפי שנתניהו יהיה ראש הממשלה. לצערי, בגלל ליברמן שהפר את אמון בוחריו, נתניהו לא יכול היה לקבל את מה שהעם רצה".

"ליברמן קיבל את כל מה שהבוחרים שלו רצו. הוא קיבל למעלה מ- 2 מיליארד שקל עבור הפנסיות, את כל מה שרצה במשרד הקליטה. הבוחרים שלו לא יודעים מה זה חוק הגיוס, כפי שהוא לא יודע מה כתוב בחוק הזה. הדרישה שלו להעביר את החוק 'ככתבו וכלשונו' זה שינוי שהתפתח כדי להגיד 'לא' לנתניהו. במשך השנים האחרונות שעבדתי עם ליברמן ביחד, הסכמנו כמה וכמה פעמים על פשרות מרחיקות לכת יותר".

בתשובה לשאלה האם לא יסכים לשבת בעתיד עם ליברמן בממשלה אחת, ענה דרעי: "הוא אומר שלא. אני לא פוסל אנשים. אני לא נלחם אישית נגד אנשים. אבל ליברמן מדבר על 'ממשלה בלי חרדים'. אם הוא ישנה את האג'נדה שלו וירצה לשבת איתנו – אני לא פוסל אף אחד. מבחינתי, כשאני סופר עכשיו את החיילים על הלוח ומחלק אותם לממשלה לאומית ימנית מול ממשלת שמאל – אני לא סופר אותו אצלנו. הוא הוציא את עצמו מן הכלל".

תגיות:אהוד ברקאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה