חדשות בארץ

לאחר נזיפת משרד החוץ: נשיא צ'ילה התנצל על הביקור בהר הבית

לאחר שמשרד החוץ נזף בשגרירו בישראל, נשיא צ'ילה התנצל בפני נשיא המדינה וראש הממשלה, וטען כי הבכירים הפלסטינים שהתלוו לביקורו בהר הבית – עשו זאת ללא ידיעתו

פיניירה בביקורו בבית לחם, אתמול (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)פיניירה בביקורו בבית לחם, אתמול (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

לאחר סערת הביקור בהר הבית בליווי בכירים פלסטינים אתמול (שלישי), נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, התנצל היום בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין. קודם המפגש בין שני המנהיגים, שנערך במשכן הנשיא בירושלים, פיניירה העביר מסר דומה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר כי נוכחות בכירי הרשות הפלסטינית הייתה ללא ידיעתו.

במהלך המפגש, בירך ריבלין את מקבילו על ביקורו, זה השני, בישראל, והדגיש את הקשר ההסיטורי בין ירושלים לעם היהודי. "ירושלים היא בירת ישראל עוד מימי דוד המלך", אמר. "כפי שנוכחת לדעת, כריבון מדינת ישראל מאפשרת, מפתחת ודואגת לחופש פולחן ודת לכל הבאים בשערי ירושלים".

"הקשר ההיסטורי שלנו לירושלים, והריבונות שלנו בירושלים, מטילים עלינו אחריות לשמור על ירושלים כעיר האמונה והשלום", בהתייחס למחאות נגד שיתוף הפעולה של צ'ילה עם ישראל, אמר נשיא המדינה כי "עלינו להתייצב יחד אל מול הקולות הללו, עלינו להוכיח דרך העשייה בשטח, כי אנו חזקים הרבה יותר יחד מאשר בנפרד".

בנאומו, הזכיר ריבלין את הקשר היחסים בין הממשלה הצ'יליאנית ליהודים בתקופת השואה, אז פעלה הראשונה להציל מאות יהודים מהשילוח למחנות ההשמדה. "אמנם היחסים בין המדינות ידעו עליות ומורדות, אך בבסיס כל זאת ניצבת תשתית איתנה של ידידות", טען ריבלין, והחווה לנשיא פיניירה: "אני שמח לומר שתחת הנהגתך שיתוף הפעולה בין המדינות נוסק לגבהים חדשים - יש הרבה מהמשותף בינינו".

סערה התעוררה היום לאחר שנשיא צ'ילה, בניגוד לסיכום המוקדם, ביקר אתמול בהר הבית  בנוכחות בכירים ברשות הפלסטינית. בעקבות כך, משרד החוץ נזף בשגריר צ'ילה בישראל. מי שקיבל את פניו של נשיא צ'ילה הם ראשי הוואקף, בהם שיח עזאם אלחטיב והשר לענייני ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית, פאדי אלהדמי.

בהודעת המשרד נכתב כי השר ישראל כץ "רואה בחומרה כל פגיעה בריבונות ישראל בהר הבית, בוודאי כזו שמתרחשת תוך הפרת נהלים וסיכומים ברורים". עוד נמסר כי "יש להפריד בין חופש פולחן מוחלט עליו מקפידה ישראל, יותר מכל גורם אחר בעבר, לבין שמירה ומניעת פגיעה בריבונותנו על הר הבית".

פיניירה עורך ביקור בן שלושה ימים בישראל, כשבסופם יבקר גם ברשות הפלסטינית, בדרכו לוועידת G20 ביפן. אתמול ביקר הנשיא בכותל המערבי.

תגיות:סבסטיאן פיניירהצ'ילהמשרד החוץראובן ריבליןהר הביתהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה