חדשות בעולם

טראמפ: אם תיפתח מלחמה עם איראן – היא לא תימשך זמן רב

נשיא ארצות הברית הבהיר כי במקרה של הסלמה לעימות צבאי עם איראן לא יהיה צורך בפלישה קרקעית לשטחה, וההכרעה תהיה מהירה. מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, תקף את ממשל טראמפ ואמר כי הצעתו למשא ומתן הינה "הונאה"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שב ומאיים על איראן. בראיון שהעניק היום (רביעי) לרשת "פוקס", אמר טראמפ כי הוא אינו מעוניין בהסלמה צבאית, אך אם תיפתח מלחמה – היא תהיה מהירה, ולא יהיה צורך בפלישה קרקעית לשטח איראן: "אני מקווה שלא יהיה עימות צבאי, אבל אנחנו בעמדה מאוד חזקה אם משהו יקרה. אני לא מדבר על מגפיים על הקרקע. אני רק אומר שאם משהו יקרה, הוא לא יימשך זמן רב".

אתמול איים טראמפ, באמצעות חשבון הטוויטר שלו, כי "כל מתקפה של איראן על יעדים אמריקניים תיענה בכוח רב ומכריע. באזורים מסוימים, הכרעה פירושה יהיה מחיקה". בתגובה לדבריו של נשיא איראן חסן רוחאני, כי הבית הלבן סובל מ"פיגור שכלי", אמר טראמפ: "האמירה המעליבה של איראן רק מראה שהם אינם מבינים את המציאות. ההנהגה שלה אינה מבינה את המילים 'יפה' או 'חמלה', הם מבינים רק כוח ועוצמה, ולארצות הברית יש הכוח הצבאי החזק ביותר בעולם".

 

חמינאי: הצעת ארצות הברית למשא ומתן – הונאה

מוקדם יותר היום תקף מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, את ארצות הברית, ואמר כי הצעתו של ממשל טראמפ למשא ומתן הינה "הונאה". בנאום שנשא בטהראן בפני אנשי הרשות השופטת, אמר חמינאי: "משא ומתן הוא הדרך שלהם לרמות כדי להשיג את רצונם. אם אתם מחזיקים ברובה – הם לא מעיזים להתקרב. אז הם אומרים 'הניחו את הרובה כדי שנוכל לפגוע בכם'. זו הכוונה שלהם במשא ומתן".

"ארצות הברית – המשטר האכזר ביותר שהוא המקור למלחמות ולסכסוכים – הטיחה האשמות באומה האיראנית והעליבה אותה. האומה האיראנית לא תמחל על עלבונות אלו. הסנקציות המדכאות פגעו שלא בצדק באיראנים, אבל הם לא נחלשו ויישארו חזקים", הוסיף חמינאי.

"ב- 40 השנים האחרונות, האומה האיראנית השיגה תהילה, ריבונות וכבוד במובן האמיתי של המלה", טען מנהיג הרפובליקה האסלאמית של איראן. "היא רוצה כבוד, עצמאות וקידמה. זו הסיבה שהלחצים של האויבים האכזריים אינם משפיעים על האיראנים. כאשר ארצות הברית נכשלה בהשגת מטרותיה באמצעות לחץ, הם קוראים לנו: 'בואו למשא ומתן כדי להשיג קידמה'. אנחנו אכן מתקדמים, אבל בלעדיכם. בתקופה הפהלווית [תקופת המלוכה, שקדמה למהפכה האסלאמית ב- 1979] אתם שלטתם על הכל – ואיראן נסוגה כל יום לאחור. אתם הסיבה לפיגורה אז של האומה האיראנית".

כזכור, טראמפ הודיע שלשום על הטלת סנקציות משמעותיות חדשות על משטר האייתוללות, שכוונו בחלקן נגד חמינאי והמעגל הקרוב אליו. "המנהיג העליון של איראן הוא זה שבסופו של דבר אחראי להתנהגות העוינת של המשטר", אמר טראמפ במעמד החתימה על הצו להטלת הסנקציות. "הוא זוכה לכבוד בארצו. המשרד שלו מפקח על הכלים האכזריים ביותר של המשטר, כולל משמרות המהפכה. צעדים אלו מהווים תגובה מידתית לפעולות הפרובוקטיביות של איראן. נמשיך להגביר את הלחץ על טהראן עד שהמשטר ינטוש את התנהגותו הפרובוקטיבית". הנשיא האמריקני הדגיש כי הוא אינו מעוניין בעימות עם איראן, אלא פועל למנוע ממנה להחזיק בנשק גרעיני: "אני מצפה ליום בו נוכל סוף סוף להסיר את הסנקציות, ואיראן תוכל להפוך לאומה שוחרת שלום, משגשגת ויצרנית". משרד האוצר האמריקני צפוי להוסיף עוד השבוע את שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, לרשימת נפגעי הסנקציות.

תגיות:איראןעלי חמינאידונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה