חדשות בארץ

ילדה בת 4 נחנקה מאכילת ענב בגן ילדים, מצבה קריטי

חובשים ופראמדיקים הוזעקו לגן ילדים בנתניה בעקבות דיווח על ילדה שנחנקה מאכילת ענב. הם ביצעו בה פעולות החייאה, שלפו את הענב מגרונה ופינו אותה לבית החולים לניאדו במצב קריטי. אנא עשו חסד והתפללו לרפואתה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

אירוע קשה בנתניה: ילדה בת 4 נחנקה היום (רביעי) בגן ילדים בעיר לאחר שענב שאכלה נתקע בגרונה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בה פעולות החייאה, ושלפו את הענב מגרונה. כאשר חזר לה הדופק, היא פונתה לבית החולים לניאדו בעיר. מצבה מוגדר קריטי.

פראמדיק מד"א יואב ליבוביץ סיפר: "קיבלנו את הקריאה על הילדה שנחנקה בגן, ודיווחו לנו בקשר שמבצעים בה פעולות החייאה בסיסיות להוצאת הגוף הזר בהדרכה טלפונית של חובשת במוקד. תוך דקות בודדות הגענו למקום, וראינו בתוך הגן ילדה כבת 4 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ובסמוך אליה מפוזרים פירות. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, כשידעתי שהאירוע בהול וכל שנייה קריטית. תוך שימוש בציוד רפואי מיוחד שלפתי מגרונה של הילדה ענב קטן שלם, וכעבור שניות בודדות ליבה של הילדה שב לפעום והיא החלה לנשום. המשכנו את הטיפול הרפואי, שכלל מתן תרופות והחדרת צינור מיוחד לקנה הנשימה ופינינו אותה במהירות לבית החולים".

במד"א שבים ומזכירים כי אין לתת לילדים מתחת לגיל 5, ואף צריך להרחיק מהישג ידם, מזון העלול לסכנם ולגרום להם לחנק – כגון נקניקיות וענבים. כמו כן, יש להקפיד לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות, להימנע מהשארת פרי בצורת עיגול ולהקפיד במיוחד כי הילד לועס את המזון.

יש להקדיש תשומת לב יתירה בהגשת פירות כמו ענבים, צימוקים וחמוציות, וזאת בשל מרקמם הדביק, שעלול לגרום לחנק וחסימת נתיב אוויר. בנוסף, יש להקפיד על כך שבזמן האכילה הילד לא יסתובב, ישחק או יתרוצץ. ישיבה בזמן האוכל מפחיתה את סכנת החנק.

במידה ומתגלים אצל הילד קשיי נשימה, יש להושיב אותו במנוחה ולהזעיק את שירותי ההצלה. במד"א מדגישים כי במקרה של חנק, כל שנייה היא קריטית. אם הילד מסוגל לדבר או להשתעל, יש לעודד אותו להשתעל בלבד, ובמקביל להזמין סיוע רפואי דחוף. אם הוא אינו מסוגל לדבר, אינו משתעל או שאינו נושם – יש להישמע להנחיות התדרוך הטלפוני לביצוע החייאה עד להגעת האמבולנס למקום. במידה ומדובר בפעוט, והדבר אפשרי, יש להפוך אותו ולטפוח על השכמות בנוסף למצוין לעיל.

תגיות:גן ילדיםנתניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה