חדשות יהדות

פלא פלאים: יהלום ובתוכו מגן דוד טבעי - התגלה במשלוח מיוחד שהגיע מאפריקה

יהלומנים ישראלים שקיבלו משלוח מיוחד של חומר גלם מאפריקה - לא האמינו למראה עיניהם: בתוך אחת האבנים התגלה מגן דוד שנוצר ביהלום בצורה טבעית. מנפלאות הבורא, כבר אמרנו?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

רם גולדמן ומשה יוסופוב הם שני יהלומנים שלאחרונה קיבלו משלוח של חומרי גלם מאפריקה, אך דבר לא הכין אותם להפתעה הגדולה שחיכתה להם באחד מהן היהלומים. 

על החבילה המדוברת נתן גולדמן הצעת מחיר כפי שנהוג לעשות בבורסת היהלומים, והניח אותה בצד ללקוח הפוטנציאלי שהתעניין בה. "אחרי חודש וחצי פגשתי חב"דניק שנכנס פעם בחודש לבורסה. אני נותן לו תרומה, מקבל ממנו ברכה והוא הולך. הוא שאל אותי מה קורה והשבתי לו שהביזנס קצת חלש. הוא הוציא מהתיק את ספר התניא, ואמר לי בוא נקרא את פרק שני בספר התניא ותשאיר אותו אצלך. למדנו כמה שורות והוא אמר לי: 'כשיש לך זמן תלמד כמה שורות מהפרק הזה'", סיפר גולדמן בראיון לצביקה קליין מ'מקור ראשון'. 

כמה דקות לאחר מכן התקבלה הבשורה שיש אישור רכישה על החבילה מאפריקה - שם מצא גולדמן אבן שמשקלה 3 קראט, ולמרבה הפלא -מגן דוד מופיע במרכז האבן. "החלטנו לעשות יהלום משושה כדי לא לפגוע בו. היות והוא היה ממש באמצע האבן, לא רצינו לקחת סיכון ולפוגע בו".

על השאלה כיצד מצב כזה יכול להיווצר אומר גולדמן כי "בתהליך ההתגבשות בין אטומי הפחמן נסחפים חומרים מהסביבה לתוך הגביש, והם שיוצרים את ה'פגמים' הפנימיים. ביהלום הזה, נוצר תכליל פנימי בצורת מגן דוד מושלם, ומפה ייחודו".

לדבריו, לפני הליטוש הוא ראה צורה שהזכירה מגן דוד שלא הייתה בולטת כל כך, ולכן הוא לא היה בטוח. "הייתה קליפה קטנה שצחצחנו, ואז גילינו שאכן מדובר במגן דוד בצורה מושלמת, ללא כל התערבות אדם", הוא מסכם. 

מנפלאות הבורא, כבר אמרנו?

תגיות:יהלוםמגן דודגילויאפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה