חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: מהבוקר – 14 שרפות מבלוני תבערה, דיווח על פצועים פלסטינים

בעקבות הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים על נעילת מעבר כרם שלום להעברת דלק לרצועת עזה, בחמאס העלו את רף המתיחות. חבר הלשכה המדינית של חמאס: "הודעת המתאם מעמידה את ההבנות בינינו בסכנה גדולה, ועלולה ליצור השלכות הרות אסון כלפיו"

העימותים היום בין צה"ל לפלסטינים (צילום: פלאש 90)העימותים היום בין צה"ל לפלסטינים (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר אזהרות חמאס כי ההבנות עם ישראל בסכנה, פרצו מהבוקר (שלישי) 14 שרפות בעקבות שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה, וכך, מתחילת השבוע עלה מניין השרפות למעל מ-30. במקביל, בתקשורת הפלסטינים מדווחים על 3 פלסטינים פצועים, כתוצאה מירי של כוח צה"ל לעבר נערים שהתפרעו והבעירו צמיגים בסמוך לבית חנון, במחאה על הוועידה בבחריין שנפתחה הבוקר.

לפי דוברות כבאות והצלה, השרפות פרצו בגזרת המועצה האזורית אשכול, בנוסף למוקדים נוספים במועצה האזורית שער הנגב, ובמועצה האזורית שדות נגב. יש לציין כי על כל השרפות, בחסדי שמיים, הושגה שליטה בתוך פרק זמן קצר. מתחקיר ראשונה בזירה, עלה כי כל הדלקות חלו בעקבות בלוני תבערה שהופרחו מעזה.

בעקבות ההתדרדרות בזירה הדרומית, מוקדם יותר היום הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח שברצועה.

בתוך כך, ובעקבות הודעת המתאם, חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, חליל אל-חיה, שיגר איום לעבר ישראל כי היא העמדת ההבנות בסכנה, עשויה להוביל לפגיעה קשה בה. "המניפולציה שמשטר הכיבוש עושה כשהוא מצמצם את מרחב הדיג, ומפסיק את הזרמת הדלק לתחנת הכוח ברצועת עזה - מעמידה את ההבנות בינינו בסכנה גדולה, ועלולה ליצור השלכות הרות אסון כלפיו", אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב". אל-חיה הוסיף כי "אנו מזהירים את הכיבוש מייצוא המשברים הפנימיים שלו אל העם הפלסטיני, ומטילים את האחריות להידרדרות המצב ברצועת עזה בשל כך". 

על פי נתוני שירותי הכבאות וההצלה, אתמול פרצו ברחבי העוטף 13 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. בגזרת המועצה האזורית אשכול פרצו 5 שריפות, ובמועצה האזורית שער הנגב טיפלו כוחות הכיבוי ב- 3 שריפות. 5 שריפות נוספות פרצו במועצה האזורית שדות נגב, והן כילו כ- 220 דונם. על רוב השריפות הושגה שליטה תוך דקות ספורות, פרט לשריפות גדולות ביער עלומים וליד מאגר המים בניר עם, שכיבוין הצריך מאמץ וזמן רב יותר.

אחד מבלוני התבערה נחת בגן ילדים במועצה האזורית שדות נגב. בחסדי שמיים, האירוע החמור התרחש מספר דקות לאחר שהילדים עזבו את הגן. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, מתח ביקורת חריפה על הממשלה ודרש ממנה לפעול לפני שייגרם אסון בנפש. "בלון תבערה בגן ילדים זה בדיוק כמו טיל בגן ילדים. אי אפשר להמשיך ולשתוק. טרור בלוני התבערה חייב להיפסק. קהילת שדות נגב חזקה ותעמוד בגבורה ובחוסן אחרי כל פעולה צבאית, אבל לא נוכל להמשיך ולספוג עוד ועוד בלוני תבערה ונפץ ולהמשיך לקיים את השגרה שלנו במציאות הזו".

טרור הבלונים והשריפות הגיע גם לאנדרטות זיכרון בעוטף, אחת מהן בבאר מרווה. שריפה נוספת פרצה במצפור אסף סיבוני, שהוקם לזכרו של תושב ניר עם שנפל באסון המסוקים. למצפור נגרם נזק כבד. אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר בתגובה כי "טרור השריפות אינו יכול להימשך. לא נתרגל לכך ולא נקבל זאת כשגרת חיינו".

תגיות:הוועידה בבחרייןפלסטיניםבלוני תבערהעוטף עזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה