חדשות בארץ

נשיא צ'ילה ביקר בכותל המערבי

סבסטיאן פיניירה, שהגיע לביקור רשמי שני בישראל, ביקר בכותל המערבי. הוא קיבל ברחבה הסבר על ההיסטוריה של המקום, קרא עם רב הכותל פרק תהילים והטמין בכותל פתקי תפילות של תלמידי בית הספר על שם אנה פרנק

פיניירה בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)פיניירה בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
אא

נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, הגיע הבוקר (שלישי) לביקור בכותל המערבי, וזאת במסגרת ביקור רשמי בישראל אותו החל אתמול. את פיניירה ליוו רעייתו וחברי המשלחת שהגיעה מצ'ילה לישראל.

במהלך הביקור, קיבל פיניירה הסבר ממנכ"ל הקרן למורשת הכותל, מרדכי (סולי) אליאב, על ההיסטוריה של המקום ועל היותו בית תפילה לכל העמים. הוא גם שמע על כיסופיהם של היהודים לירושלים לאורך הדורות. הנשיא הצ'יליאני, שכבר ביקר בכותל – במסגרת ביקור רשמי שערך בשנת 2011, במהלך תקופת כהונתו הראשונה – גילה בקיאות רבה בהיסטוריה והביע את התרשמותו העזה. כמזכרת מהביקור, הוענק לאורח אלבום מנהרות הכותל המערבי.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, אמר עם פיניירה את פרק קכ"א בתהילים ובירך אותו בדברי התפילה של שלמה המלך שכל תפילותיו יתקבלו ברצון. רב הכותל הוסיף כי הביקור במקום מהווה הזדהות עם ערכיו ומורשתו של העם היהודי.

פיניירה הטמין בכותל פתקי תפילות שהעבירו אליו תלמידים מבית הספר על שם אנה פרנק. בסוף הביקור הוא חתם בספר האורחים של הכותל בתפילה לשלום לארץ הקודש.

בהמשך שהותו בישראל מתוכננות לפיניירה פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. בתום הביקור הוא יצא לרמאללה וייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

תגיות:הכותל המערביצ'ילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה