נטורופתיה ורפואה טבעית

כך תיפטרו לגמרי מהצרבת - בלי שום תרופה

מה זו צרבת, איך מונעים אותה, ולמה התרופות המוכרות בשוק אינן מומלצות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בקיבה יש שכבה רירית, שמגנה על תאי הקיבה מהחומצה שהיא מייצרת לעיכול המזון. תחושת הצרבת מופיעה כשהחומצה שבקיבה עולה ממנה לוושט (הצינור מבית הבליעה לקיבה), כי שם בצינור הוושט אין שכבה רירית כמו בקיבה, שמגנה מפני החומצה. לכן נוצרת בוושט (בחלקה או לכל אורכה) תחושה לא נעימה של שריפה זמן מה לאחר הארוחה, ואם זה כרוני - תתפתח כוויה בוושט, ובהמשך דלקת כרונית בוושט. לאחר שנים רבות של גירוי המקום, הסיכון לסרטן שם מוגבר. ברפואה הטבעית קל מאוד להתרפא מצרבות ולמנוע את הישנותן וגם הדרדרות במצב – ע"י שינוי תזונה!

התרופות הניתנות לצרבת גורמות לנטרול החומצה בקיבה וזה עוול שאנשים עושים לעצמם ביומיום. המזון זקוק לחומצה כדי להתפרק, והתרופות מונעות ממנו להתעכל היטב. הוא נתקע במערכת, נשאר זמן רב מדי, ואז מתפרק ע"י חיידקי המעי שגורמים לתסיסה (ולא מתפרק ע"י אנזימי עיכול). ובהמשך נקבל נפיחויות בבטן, גזים, מחלות מעיים דלקתיות ועוד מרעין בישין.

חשוב לדעת כי רמת החומצה בקיבה תלויה במזון שאדם מכניס לגופו. הקיבה אינה מפרישה חומצה אם אין צורך בכך. למשל, צריכת חלבונים מן החי, כמו בשר, עוף וכו', גורמים להפרשה גדולה של חומצה בקיבה, ביחס למזונות שדורשים פחות חומצה, כמו מזונות מן הצומח.

מהן הסיבות לכאב בוושט מעליית החומצה?

- עומס בקיבה ממזון רב בארוחה. הקיבה מאבדת את יכולת ההתכווצות והעיכול שלה, ונוצרת בה נפיחות. הסוגר העליון בקיבה נפתח קלות, והחומצה עולה לוושט.

- כוויה כרונית (דלקת) שנוצרה בוושט מחומצת הקיבה שעולה כל הזמן. כשבולעים מזון שגורם לגירוי הכוויה - זה כואב וצורב בוושט: מזון חריף, מטוגן, אלכוהול, קפה ועוד.

- ערבוב יתר של מזונות בארוחה, כשחלקם דורשים יותר חומצה בקיבה וחלקם דורשים פחות חומצה, יגרום לכך שלא יהיה פירוק טוב של מזון בקיבה, ותיווצר תסיסה של מזון, שגורמת שוב לנפיחות - ואז החומצה עולה בוושט. יש עוד מספר סיבות לצרבת.

אז מה עושים? אם הוושט לא נפגע מדלקת כרונית ויש רק צרבת, ניזונים ממזונות בסיסיים: ירקות, פירות, דגנים וקטניות (תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בספר "רזי התזונה"), ובשילובים נכונים של מזון בארוחה, בנוסף ללעיסה טובה. תוך מספר ימים תחושו הקלה מלאה, ובהמשך ריפוי מלא, ללא תרופות, כמובן! בריאות שלמה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת אור-פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:צרבתבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה