חדשות בארץ

בוטל כתב האישום בפרשת תקיפת הילדה בבנימין

בעקבות ההתפתחויות בתיק, ולאחר הערכה מחודשת של חומר הראיות, החליט הפרקליט הצבאי הראשי לחזור מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה, והוא ישוחרר ממעצר: "חקירת המשטרה תימשך ביתר שאת"

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף שרון אפק, החליט לחזור מכתב האישום שהוגש נגד מחמוד קטוסה, תושב דיר קדיס שהואשם בתקיפה חמורה של ילדה בת 7 בבנימין. כך הודיעה הבוקר (שלישי) הפרקליטות הצבאית הראשית. בעקבות ביטול כתב האישום, קטוסה ישוחרר היום ממעצר.

במכתב שפורסם על ידי אפק נאמר כי "התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום אינה עולה בעת הזו כדי 'סיכוי סביר להרשעה'. על כן, לפי הוראות הדין לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את קטוסה ממעצר".

אפק נפגש עם פרקליטיה של משפחת הילדה ועדכן אותם בהחלטתו. במכתבו הוא הבהיר, עם זאת, כי "חקירת המשטרה תימשך ביתר שאת, הן ביחס לקטוסה והן בכיוונים נוספים, מתוך מטרה למצות את החקירה ולהגיע לחקר האמת. ככל שיעלו בחקירה ראיות המבססות הגשת כתב אישום חדש, נגד קטוסה או נגד אחרים, כך ייעשה".

קטוסה נעצר בתחילת החודש שעבר. בעקבות חקירת המשטרה סברה התביעה הצבאית כי למרות מורכבות התיק, התגבשה תשתית ראייתית מספקת להעמדתו לדין. כתב האישום הוגש ב- 16 ביוני לבית המשפט הצבאי ביהודה. אלא שלאחר מכן התקבל במשטרת ישראל מידע חדש ומשמעותי, ולאחר דיון והתייעצויות עם הגורמים הרלוונטיים החליט הפצ"ר כי יש מקום לבצע השלמות חקירה, שבסופן תבוצע הערכה מחדש של התשתית הראייתית העומדת בבסיס כתב האישום.

לדברי אפק, ההערכה המחודשת של ממצאי תיק החקירה – שנערכה בהתייעצות עם ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, ראש חטיבת החקירות והתובע הצבאי הראשי – העלתה כי "חרף המסד הראייתי הקיים בתיק החקירה, אין מקום להמשיך בהליך הפלילי נגד קטוסה. לאחר בחינת חומר הראיות בתיק, השלמות החקירה שבוצעו, וניתוח פעולות החקירה שעוד נכון לבצע, סבר הפצ"ר כי לא התגבש בתיק, לעת הזו, סיכוי סביר להרשעת קטוסה. על כן, החליט הפצ"ר לחזור מכתב האישום ולאפשר למשטרת ישראל להמשיך ולהשלים את החקירה". פרקליט המדינה שי ניצן, שחומר הראיות בתיק הוצג בפניו, היה שותף אף הוא לעמדה זו.

"בנסיבות העניין, ולאור מארג הראיות שנאספו עד כה, זו ההחלטה הנדרשת מבחינה מקצועית, לעמדת הפצ"ר. החלטה זו גם תאפשר למשטרת ישראל למצות את החקירה עד תום, בלא מגבלות משפטיות על החקירה שנובעות מכתב אישום תלוי ועומד", נאמר עוד במכתבו של אפק.

תגיות:פצ"רכתב אישוםבנימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה